• Eliin80

Vilken barnmat gillar ditt kräsna barn (6-8 månaders-burkar)

Ja, som frågan lyder.

Min dotter på 8 månader äter bara enstaka vegetariska burkar från Hipp. Så jag skulle vilja ha lite tips på vad som går hem hos andra kräsna barn..

/Elin

♥٭ Elise 080706 ٭♥
  • Svar på tråden Vilken barnmat gillar ditt kräsna barn (6-8 månaders-burkar)
  • Vildängel78

Min dotter (snart 8 mån) äter endast den maten som är HELT puread (oftast Hipp där Nudlar med skinka o grönsaker är favoriten) men även Nestles Spagetti med köttfärssås går hem..hur gör ni som har kräsna barn..matar ni dom enbart med det dom tycker är gott o tar det som det kommer...eller försöker ni truga i dom annat oxå..det tar ju ett tag innan man vant sig vid en ny smak..?
    (TS sorry att jag lånade din tråd till en fråga..)

• JsN

Hipps röda (som i rött innehåll) sexmånadersburkar!

• cloudberry79

Min 1½-åring gillar BARA köttfärssås och spaghetti i olika former (lasagne går också ner). Däremot tycker han oftast om hemlagad mat och maten på dagis, så det är bara i absoluta nödfall som vi använder oss av burkar. Kött och potatis eller fisk och potatis går fort att laga och den ska vara finpuread för att sonen ska äta.

- - jag gillar inte de nya signaturerna - -
  • Tic1

Min tjej är oxå väldigt kräsen med burkmaten, hemlagat går inte alls.Hon vill bara ha Nestles spaghetti m köttfärssås eller Hipps nudlar m skinka o grönsaker, alltså samma som Vildängel78´s bebis!Provar oftast med nåt annat först men det slutar med nån favorit ändå då hon oftast tvärvägrar!!Fruktpureer går bra o brukar försöka blanda lite men det märker hon direkt.Mkt bestämd!!

• JsN

JAg upptäckte att alla hipps burkar som har samma färg som nudlar med skinka gick lika bra. Även om inte ungen bryr sig så känns det som förälder bättre att variera sig.

• Eliin80
    JsN skrev 2009-03-30 11:22:06 följande:
    JAg upptäckte att alla hipps burkar som har samma färg som nudlar med skinka gick lika bra. Även om inte ungen bryr sig så känns det som förälder bättre att variera sig.
    Vad bra! Elise äter också nudlar med skinka, den enda icke-vegetariska burken hon äter, så då kanske jag ska våga mig på att testa de andra i samma färg.

/Elin
    ♥٭ Elise 080706 ٭♥
  • Bobofina

Min kräsne son (8 månader) äter Hipps potatis, majs och kalkon, Hipps broccoli och pasta samt Sempers äpple och päron (vissa andra fruktpuréer kan fungera ibland). Hemlagade puréer fungerar inte alls, inte ens frukt. Däremot äter han lite kokta blomkåls-, broccolibitar, ärtor och makaroner om han får äta själv med fingrarna, fast det mesta hamnar på golvet...

• Standpat

min dotter snart åtta månader är tyvärr precis som din, äter bara Hipps brukar. och jag har försökt länge med annat, men det duger helt enkelt inte. så tipset jag fick va att fortsätta med dom, och någon gång ibland slänga in nåt annat, och som med allting annat, till slut så vänder det ;)

• hanna1988

min tös gillar i pincip bara gröt, lasagna o köttfärsås, fruktpuree går med bra..men det släpper mog snart !

• Addy

dom som funkar här är Köttbullar med grönsaker & pasta med basilikasås. Absolut ingenting med små potatisbitar i. Fruktburkar så länge dom innehåller banan

Svar på tråden Vilken barnmat gillar ditt kräsna barn (6-8 månaders-burkar)