• moosen

Farligt med RS-virus som gravid?

Ja, som frågan lyder.

Min brorson har rs-viruset och jag funderar på om inte vi här hemma också har det. Har en riktigt jobbig förkyldning och jag sitter här med riktigt svullna och välfyllda bihålor, det ämmar i halsen och ner i bröstet och jag har tappat rösten.

Nu undrar jag om detta är något farligt för bebisen i magen om man nu skulle ha detta viruset. Det är ju farligt för små barn, men de som inte är födda ännu?!

• Svar på tråden Farligt med RS-virus som gravid?
  • julstjärnan

Som vuxen har man inte RS förkylningar utan de yttrar sig som vanliga förkylningar på barn över 3 år o vuxna o de är inte farliga för barnet i magen, det är vad de sa till mig iallafall.

• Hanna36
    moosen skrev 2009-03-30 08:36:07 följande:
    Ja, som frågan lyder.Min brorson har rs-viruset och jag funderar på om inte vi här hemma också har det. Har en riktigt jobbig förkyldning och jag sitter här med riktigt svullna och välfyllda bihålor, det ämmar i halsen och ner i bröstet och jag har tappat rösten.Nu undrar jag om detta är något farligt för bebisen i magen om man nu skulle ha detta viruset. Det är ju farligt för små barn, men de som inte är födda ännu?!
    RS-virus kan ge andningsproblem hos små barn. Det är inte farligt för dig, eller för barnet i magen. De små i magen andas ju inte, så det är ingen fara för dom .
    ~ Mamma till 3 goingar ~
Svar på tråden Farligt med RS-virus som gravid?