• felicitaz

MAt till dotter utan aptit efter magsjuka

Min dotter är 13 månader och har varit magsjuk. Magen är fortfarande känslig och hon har inte jättestor aptit. Någon som har tips på "snäll" mat som kan vara populär. Har försökt med banan, kyckling, fisk, ris, rostat bröd, men hon äter helst blåbärspuré som jag inte vill ge i några större mängder eftersom jag förstått att det kan vara lösande. Hon dricker vatten vilket är skönt, men inte alls intresserad av saftsoppor eller dyl. Någon med tips!?

• Svar på tråden MAt till dotter utan aptit efter magsjuka
  • 4Morsan

min son tyckte det var gott med apelsin efter magsjukan. han åt ochså frysta blåbär men annars så drack han vanlig välling .. hoppas det snart löser sig ...

• Hannah76

Jag har gett mina barn allt de velat äta efter de varit magsjuka, har tänkt att det är bättre att de äter något än inget.

• Akilla

Man ska inte ge välling med fullkorn utan risvälling eller risgröt. Morotspuré eller morotsjuice samt banan är stoppande och bra för känslig mage.

• srce

Men blåbär är ju inte lösande. Det ska man ge till de som har lös mage! Katrinplommon och päron är lösande samt mogen banan.

• JohannaL

nyponsoppa, el gör smotthie med apelsinjuice, fetvaniljyoghurt, o banan el nåt bär, du kan ju söta med vaniljsocker, el socker. e ju mättande o brukar va en hitt.
    köp jätte ljust bröd o smöra o ta nån mild skinka/ost, o skär bort kanter o skär i småsmå kuber.

Svar på tråden MAt till dotter utan aptit efter magsjuka