Hur lång tid tar det att köra ifrån Götebort till Puttgarden? Bästa vägen?
Vi ska åka ner till Tyskland, Puttgarden och Burg för att handls öl & vin inför vänners bröllop.
Vilken väg är den snabbaste och smidigaste att köra?
Vi ska åka ner till Tyskland, Puttgarden och Burg för att handls öl & vin inför vänners bröllop.
Vilken väg är den snabbaste och smidigaste att köra?
Menar givetvis Göteborg..
Hmm svårt att svara på, av och påkörning på färjorna i Helsingborg plus resan och sen köra av och vidare ner till Rödby elelr över bron vid Malmö...jag kan ärligt inte svara på vad som är snabbast..
Kolla själv på www.viamichelin.com
Hur lång tid tar det mellan Göteborg och Helsingborg i körtid?
Från Göteborg till Helsingborg tar det 2 timmar och en kvart ca. 21,72 mil
Färjorna går var 20:e minut, brukar inte vara speciellt lång kö om det inte är sommar eller nån storhelg..
Mellan Helsingør och Rødby är det 19,64 mil och det tar ca 2 timamr och tio minuter att köra.
www.scandlines.se
Titta på knappen Resa längst till vänster uppe, där finns kombinationsbiljetter från Helsingborg till Puttgarden
----------------------------------------------------------------
Från Göteborg till Malmö är det 27,36 mil och det tar ca 2 timmar och 50 minuter att köra.
Öresundsbron är 15,9 km lång det tillkommer 2,1 km som går till och från bron..så 18 km
Bropriser:
www.oresundsbron.com/documents/document.php&menu=904
Trevlig resa!
Ja båtarna är bäst, ska jag säga som inte åkt över bron, men bron har aldrig intresserat mig heller.. är ju Helsingborgare så båtarna är ju närmst. Dessutom får ni en liten trevlig tur över sundet, en liten härlig rast med fin utsikt över Helsingborg, titta åt vänster när ni åker över mot Danmark, då lär ni se nåt fint, vår fina promenad som sträcker sig långt norrut..ser nästan ut som rivieran :)
Högersidan är inte så värst vacker..
Åker man till danmark från helsingborg så är väl "åt vänster" söderut? ;)
Hmm...