• muminmamma

Vårt hus kryllar av korsspindlar!!

Jag har ingen direkt spindelfobi, men dessa 2-centimetersodjur får det att krypa i mig!!

Tre av dem har belägrat altanen, och det är stora sega nät överallt! Dit går jag inte ut längre....(saknar grillen dock...)

En sitter utanför fönstret till datarummet och stirrar på mig just nu...*ryyyyys*

HUR får man bort dessa monster?? Jag går INTE så nära att jag kan smälla den med en tidning! Varför är de helt plötsligt så många?? Har aldrig förr sett någon.

Min systerson var så modig att han slog ihjäl en förra veckan, men vips så dök här upp tre till!

Hjälp mig att utrota äcklarna, annars flyttar jag! Törs ju inte ens ha fönstret öppet i värmen...

• Svar på tråden Vårt hus kryllar av korsspindlar!!
  • HelleGbg

å fyy! jag hade flyttat! fast jag har spindelfobi utan dess like...anicimex är ingen idé att ringa,för spindlar är inga skadedjur. vet dock inte hur du ska få bort dom,,,,,ja,,flytta då

• KajsaSthlm

Urk. Hatar också spindlar. Vi har en riktigt äcklig sort som brukar komma in i huset så här års. Idag satt det en precis bredvid telefonen, märkte den precis när jag skulle sträcka mig efter telefonluren. Får hjärtslag varje gång och skriker. Fast jag ska försöka skärpa mig, för dottern blir så rädd när jag skriker till, och jag vill inte överföra min spindelskräck på henne. Fast det är lättare sagt än gjort när man är skitskraj.

Korsspindlar har vi också gott om utanför huset. De spinner nät vid farstun och passar man sig inte så kan man få en huvudet när man går in eller ut ur huset. De sitter i sina nät om kvällen och jag brukar spraya dem med insektsspray och maken får ta kvasten och ta ned näten. Det håller dem borta ett tag ialla fall.

En bild finns i mitt galleri under starka bilder på spindeln som vi hittar inomhus. Vi har hittat större än den som finns på bilden...

• fipa

jag har vidriga små HOPPANDE spindlar. det är så asigt, de kan hoppa typ 20 cm framåt, tänk om de hoppar på mig när jag ska smälla dem till döds? jag brukar spraya deo eller parfym eller andra kemikalier på dem tills de dör.

• fipa

uuääh den e ju fan enorm. va äckligt, blir nästan gråtfärdig av ilska och olust när man ser att det finns så stora monster i norden också. brr

• muminmamma

Jag sprejade den ena med Glade Jasmine-spray nyss, så den var alldeles vit av skum...men det verkade inte bekomma den...

Men den luktar väl iallafall gott!

• Tineling

Uhää! hoppande spindlar har jag också här hemma och de hatar jag! är faktiskt livrädd för dom eftersom de bits och är agressiva och dom ser väldigt bra, det var många spindlar här ett tag men nu mindre skönt! ser jag en så dödar jag det direkt!

• HelleGbg

hur går man till väga om man hittar en feting hemma o varken sambon eller jag vågar närma oss den?

• Fröken NollKoll

ÄCKLIGT!! *ryser* Hade oxå flyttat!!!
    hade så i en lghet vi bodde i, bodde precis vid vattnet.. och de kryllade av spindlar.. såå äckligt! va såå glad när vi flyttade!!

Svar på tråden Vårt hus kryllar av korsspindlar!!