• Kebnekaisa

Var köper ni allergivänligt smink? (ni som är allergiska)

Jag har faktiskt inte köpt allergivänligt smink tidigare, men "var in" på Hälsokost idag och köpte lite produkter (förut har jag "kört" med Calorie 2000- eller vad den nu heter?).
    Förresten är det lika-med-tecken med ekologiska varor och allergivänligt? Är alla ekologiska varaor också allergivänliga?

• Svar på tråden Var köper ni allergivänligt smink? (ni som är allergiska)
  • Tineling

Jag brukar köpa allergivänlig mascara i märket Isadora som finns b.la på H&M. Kanske något för dig?

• Kebnekaisa

Hm, Hälsokost butiken klankade ner på H&M:s produkter, för att de-även omde är allergivänliga, är fulla av kemikalier.
    Men jag har ju hört att H&M ska ha lite "allergivänligt" smink, de också!

• Auro

Ekologiskt och allergivänligt är nödvändigtvis inte samma sak. Man kan vara allergisk mot ekologiska varor också, ju!

Lättast är väl att skippa skiten och gå omkring au naturelle?!

• Kebnekaisa

Mhm Auro, lite lurad av Hälsokost där, är jag kanske...Men jag känner som "jag tål" deras mascara lite bättre, nu iallafall!
    Njae jag använder inte smink dagligen, Men jag "vill gärna tåla det" då jag väl har det, ibland.

• Kebnekaisa

Jag har också köpt kajalpenna och rouge idag på Hälsokost. Tycker ändå det känns bra med ekologiskt framtagna varor.

• Kebnekaisa

Nä, var kan man köpa det?

Svar på tråden Var köper ni allergivänligt smink? (ni som är allergiska)