• Tina30

HIPP's ekologiska ersättning?

Jag har läst en massa om NAN och sempers ersättning och vad folk tycker om dem, erfarenheter osv. Men jag har inte hört ett ord om HIPP's ersättning? Tycker det känns tryggt att kunna erbjuda mitt barn ett ekologiskt alternativ. Är det någon som provat? Funkade det bra? Ont i magen? Jämförelsevis med de andra?

• Svar på tråden HIPP's ekologiska ersättning?
  • Calazirya

Jo vi använder Hipp Ekologiskt av samma anledning som du nämnde :)

Fungerar jätte bra på våran lilla tös :)

Nu ger jag bara ersättning som komplement till bröstmjölk .

Nu är våran lilla tjej bara 1 vecka gammal men ingen magont än så länge och fin i avföringen :)

• Stumpinuppan

Jag använde först Semper, men Lillen fick ont i magen utav den. Sen provade vi Nan och den var lite bättre. När Nan en gång var slut i affären tog vi Hipp istället, och den är helt klart BÄST! Inget magknip över huvudtaget och han somnade och sov jättegott nästan hela natten.
    Tyvärr är Hipp slut ÖVERALLT i våran närhet, så nu har vi Nan igen. Och den funkar bra, så frågan är om jag ska byta tillbaka IGEN? Det kanske inte alls blir bra för lilla magen?!
    Hipp är rätt mycket dyrare, men jag skulle absolut rekommendera den bäst!

• Tina30

Skönt att höra! Det verkar som att Hipp är svårt att få tag på, någon som vet hur det kommer sig? jag antar att det gäller att bunkra upp när man väl kommer över ett parti. Tack för era svar! :)

• Calazirya

Kanske beror på vart i landet man bor?

Här i Gbg har nog iaf de flesta större Icabutiker Hipp ( både kvantum och maxi )

:)

Det går ju även att beställa från nätet om man tycker att det är svårt att få tag på.

• Lejån

Tummen upp får HIPP av oss!

Nu till tvåan provade vi inte ens babysemp utan körde först med NAN. Provade sedan HIPP och det blev bingo direkt. Bajset blev nästan som amningsbajs och inga magproblem alls. Synd bara att det inte finns några färdiga tetror för "akutbehov", annars är HIPP bara toppen!

längtar efter sommar & sol
Svar på tråden HIPP's ekologiska ersättning?