Jag har valt helt fel väg i livet!
Jag har lagt tråden under "depression". Jag är inte deprimerad men inget annat ord passade bättre.
Jag har alltid försökt vara till lags och leva upp till min familjs förväntningar när det gäller livsval och utbildning. Jag har nyligen avslutat ca 5 års studier och är färdigutbildad och allting borde vara frid och fröjd. Jag håller på att söka jobb men inga jobb av mitt yrke lockar mig, det känns bara som ett nödvändigt ont. Det ligger nog inte i min natur att jobba med det jag utbildat mig till men jag har blivit så påverkad av mitt mamma som har samma yrke och resten av familjen som tycker det är så "fint" att vara det jag pluggat till. Jag "smygkikar" på andra jobbannonser och skulle mycket väl kunna tänka mig att tex jobba som receptionist eller i butik men det kan jag ju inte göra nu! Om jag fick spola tillbaka tiden skulle jag skita i vad min familj tycker är "fint" och istället jobba med precis vad jag vill! Jag är kreativt lagd och skulle gärna blivit konditor, silversmed, jobba med inredning eller med färg. För övrigt påverkar min mammas åsikter alla delar av mitt liv, jag vill alltid göra henne lags, i allt från val av soffa till val av dagis...
Jag har en underbar man och ett underbart barn, de är min glädje i livet och jag är så tacksam att jag har dem. Min make älskar mig precis som jag är och stöttar mig i vad jag än vill göra men faktum är att jag lagt flera kostsamma år på utbildningen och jag måste ju jobba och tjäna pengar nu!
Jag vet inte vad jag vill ha ut av detta, bara skriva av mig.