• diddisen80

Åka på semester i sverige med spädbarn

Ska ha barn nu om några veckor och vårn bebis kommer väl att vara runt 3 månader under semstern.
    Är det nån ide att ens fundera på att åka på semester i bil.
    Eller tar man sej vatten över huvudet?
    Eller ska man bara satsa på att åka över dagen?
    Hur har ni gjort och är det nåt vi borde tänka extra på ?

• Svar på tråden Åka på semester i sverige med spädbarn
  • HemmaHosSofi

Vet många som semestrat i sverige med spädbarn utan problem, själv valde vi att stanna hemma förra sommaren när dottern var 3-6mån. Hade närheten till allt och det var en riktigt varm sommar. I år sattsar vi på två resor istället, dottern kan äta våran mat och gå själv vilket förenklar allt en hel del.
    Väljer ni att åka iväg så klarar ni det säkert galant!

• diddisen80

ja det är ju det där med maten som jag mest funderar över.
    Vet ju aldrig hur det funkar med ammningen och hålla på att leta mikro för att värma tillägg i låter ju inte så kul .
    Men vilkt boende tror ni skulle funka bäst?
    Hotell, stuga B&B ?

• Dixie

att åka på semester med så små brukar ju inte vara något problem - man får ju bara anpassa tempot till de små!
    hade jag haft val hade jag nog helst bott i stuga - då kan man upp mitt i natten och fixa mat om det behövs m.m.
    om ni behöver ersättning kan ni ju ha med termos med varmt vatten och blanda när det är dags för mat - då behöver ni ingen mikro!

trevlig resa!

• HemmaHosSofi
    diddisen80 skrev 2009-03-30 20:24:51 följande:
    ja det är ju det där med maten som jag mest funderar över. Vet ju aldrig hur det funkar med ammningen och hålla på att leta mikro för att värma tillägg i låter ju inte så kul . Men vilkt boende tror ni skulle funka bäst?Hotell, stuga B&B ?
    Jag hade satsat på en stuga. Då stör man inte ev grannar om det blir struliga nätter.
    En vattenkokare är nog smidigast att ta med sig. I vissa stugor finns det även liten spis med två plattor (har tappat namnet på det ). 
Svar på tråden Åka på semester i sverige med spädbarn