• Lucyinthesky

Svider och stygnen syns efter 4 veckor...

Hej!

Ni som blivit sydda.. hur lång tid tog det innan det va läkt?

Har inte sett stygnen innan, men nu har de tittat ut så jag ser ändarna på alla stygn. Ska det va så?

Svider en del ochså, men det är väl för man använt binda i 4 veckor...

• Svar på tråden Svider och stygnen syns efter 4 veckor...
  • TvåTrollungar

efter 6 dagar lossnade första stygnet! någon dag efter ca8 dagar efter förlossning kändes allt läkt förutom att resterande stygn satt kvar, sen kring två veckor fick jag själv"rensa" bort de som var kvar! de satt i huden man de var lösa så jag tog bara i de och drog bort dem ;) (de yttre) inre "förmultnade" efter lite mer än två veckor

• anna1973

Mina stygn har gått upp, vilket gör att de tar längre tid att läka. Det läker tydligen inifrån och ut i stället för tvärtom som jag fattade det. Jag födde för 9 dagar sedan och bm säger att det kan ta ytterligare 2-3 veckor innan det är läkt. Jag har ännu inte kunnat sitta ordentligt. Har du kollat stygnen så att det inte är inflammerat?

• J1983

Jag vill minnas att min bm på förlossningen sa att det skulle vara läkt inom en vecka ungefär. Jag såg aldrig av stygnen. När jag väl vågade känna efter så var det borta men inom den period du nämner så var de absolut borta. Men precis som du tänkt göra så tycker jag det låter klokt att kolla upp det om du är orolig.

• första pyret

blev sydd på insidan. en dag kände jag något hårt och tittade efter, visade sig vara ett sygn som var på väg ut genom skinnet, alltså inte i närheten av var jag blivit sydd, var bara att pilla loss.
    hade ett stygn som syntes från utsidan som var i kontakt med luft och det tog längre tid för det att försvinna men tillslut "smälte" det bort (tråden blev vit och försvann) tog ca en månad.

• Lucyinthesky

Hej!

Var hos bm igår och hon konstaterade att det kommit slemhinna utanför när de sydde. Så blir det inte bättre snart blir det operation... oj vad kul...

Svar på tråden Svider och stygnen syns efter 4 veckor...