• lillalia

Vad är erat drömjobb??

Det går inte så bra på mitt jobb då det varslar folk och jag börjar fundera på vad jag vill göra med mitt liv. Jag kommer bara inte på vad jag vill göra, vill ni dela med er av era dröm jobb?? så man kanske får lite ideer

• Svar på tråden Vad är erat drömjobb??
  • Widgren

Jag vill jobba innom restaurangbranchen, helst deltid.
    På helgerna skulle jag vilja ta imot barn från socialen som behöver stöd och komma hemifrån.
    Skulle även vilja ha uppfödning av hundar (småskaligt).
    Det är mina jobb drömmar!
    Spännande ämne, hoppas många svarar!

• JennyL29

Jobbar med mitt drömjobb nu som Barnskötare, Barn är udnerbara!!!!

om jag inte hade det skulle jag viljavara konditor, älskar att baka.
    även bröllopskordinator låter skoj. Älskar att planera och fixa fester.....

• linjes

Jag jobbar som uska på ett kortisboende,mitt drömjobb är att jobba inom sjukvården med barn
    Specifikt så vill jag jobba på Astrid lindgrens barnsjukhus på Avd LIVA men det är inte aktuellt eftersom det ligger 50 mil härifrån

• lunkentuss

Mitt drömyrke är nog att jobba natt som barnmorska =)

• Maiko

Ett jobb fär jag får skapa, jobba med skulptur och form.Få vara kreativ.

• lillalia

Åh vad roligt att det är några som skrivit i min tråd och som har delat med sig om sina spännande dröm jobb tack

• Marie IE B

Fotograf
    Inredare
    Florist / trädgårdsmästare
    eller varför inte resejournalist om man fick drömma fritt....

• Doldis987

Jag skulle vilja starta en resebyrå med lyxresor och provåka alla destinationer innan

• Widgren
    Neolotta skrev 2009-04-04 16:36:40 följande:
    Jag skulle vilja starta en resebyrå med lyxresor och provåka alla destinationer innan
    Ingen illa dröm!! =) haha
  • miss nöjd

Mitt drömjobb är att vara hemfru :) Och bara då jobba som volontär på olika håll som djurhem och med sjuka barn.

• Pyret08

Jag skulle vilja jobba som makeup artist i en sminkbutik.

• Jloow

miss nöjd skrev 2009-04-05 10:49:45 följande:

Mitt drömjobb är att vara hemfru :) Och bara då jobba som volontär på olika håll som djurhem och med sjuka barn.
    Det låter som ett bra yrke. Skulle kunna tänka mig att vara dagmamma åt andras barn som önskade att de kunde vara hemma men inte kan. Men hemmafru är helt klart ett av "drömyrkena".
  • smedn85

Diktator, men det är inte super aktuellt just nu.

• 02Smulan

Jag som varit arbetslös en längre tid funderar mycket över denna fråga....

*Inredare

funderar
    funderar
    funderar

Hmm...intressant...kom visst inte på nåt mer

Nä men jobba med rådgivning inom privatekonomi, eller hjälpa människor att rensa i röran där hemma (har ju även med inredning att göra).

• Soffiero

Jag håller helt med "Miss nöjd". Hade inte vart helt fel att vinna några miljoner och kunna gå hemma vissa dagar och sen ägna tiden åt vad man skulle vilja. T.ex volentär på djurhem eller liknande. Annars hade jag mer än gärna jobbat som veterinär.

• Lincon

Min dröm är att jobba på ett stort internationellt företag, gärna med en central roll där jag får ha mycket kund- och personalkontakt och lagom mycket resor till olika världsdelar där jag stöter på nya språk och kulturer genom arbetet.

Ja, det är bara att fortsätta plugga hårt! För ingenting är ju omöjligt!

Svar på tråden Vad är erat drömjobb??