• Mysgosmys

Hjälp! Billig och nyttig mat, existerar sånt? =)

All mat som är nyttig verkar kosta en miljon, finns det ingen rolig, lättlagad, varierad och framförallt billig matmeny som man kan köra med?? Vinterkilona har börjat synas på både mig och sambon, nu måste dem bort innan sommaren!

Vi har börjat promenera och simma, så vi är på rätt väg. Men vad gäller maten.. karln vet ju ingenting och själv är jag inte så insatt heller! Hjälp mig någon! =)

• Svar på tråden Hjälp! Billig och nyttig mat, existerar sånt? =)
  • Lundby87

Lins soppa med knekis och nån påläggs skiva
    Spenat soppa med ägghalvor och nått hårt bröd
    Tonfisk sallad

• Foodlover

Rotfrukter är billiga och det kan man göra mycket gott av. Det använder jag mig själv mycket av.
    Fisk behöver inte vara så dyrt. Jag brukar köra marinerad rökt makrill, supergott och tillhör i alla fall här bland de billigaste fiskarna.

• Minimax

Det gäller att ha ögonen öppna och slå till när det är extrapris. Kyckling (vilket iof inte är aktuellt just nu...) kan man ofta köpa billigt på extrapris, liksom lax och köttfärs. Köp mycket och ha i frysen. Rotfrukter till, som är billigt och mättande. Gör långkok, köp grytbitar, som ofta är bland de billigaste köttbitarna, och låt de puttra länge. Kan varieras och kombineras med andra billiga livsmedel som linser och rotfrukter.

• Marma

tänkte bara säga att jag såg enn uppslag men recept för en vecka i icas buffetidnings. Det vara recept för en hel vecka då för 400kr o såg gott ut o var inget jätte kompleserat

• Lundby87

Blodpudding ägg och bacon

Svar på tråden Hjälp! Billig och nyttig mat, existerar sånt? =)