Anonym skrev 2009-03-31 02:03:30 följande:
Jag är också väldigt stark, elaka kommentarer berör mig inte för fem öre.Och jag skulle vilja säga att det är en överlevnadsinstinkt, man ruskar av sig skiten och låter den inte gro på en för då bli man svag och ett lätt offer.Amen till dina ord. Visst skulle jag sörja om några omkring mig dog, sååå okänslig är jag inte. Barn har jag inte vågat skaffa och jag vet inte om jag nånsin kommer att våga trots att jag verkligen är mer än mogen för barn. Vet inte vad som håller mig tillbaka. Till viss del känner jag väl glädje och sorg men inte i någon högre grad. Jag är nog väldigt jämn och förvånas ibland att jag inte blir gladare när något bra och roligt händer.
Nej men kan du känna glädje och sorg så är du ju helt klart inte okänslig.
Du är en stark person som inte tillåter dig själv att tryckas ned.
Jag är lika dan, mitt sista ex gav jag verkligen en chans, men när han försökte såra mig åkte han ut med huvudet före, jag acepterar inte sådant. Skall jag öppna mig och tillåta mig själv att vara sårbar ska det också krävas en man som verkligen älskar mig, är ödmjuk och aldrig någonsin lyfta ett finger mot mig.
Jag är inte heller en sådan som hoppar upp och jublar för roliga saker, möjligtvis om jag van 67 miljoner på lotto. nu har en av mina bästa vänner förlovat sig, jag är ju självklart glad för deras skull men jag går inte omkring och jublar för mig själv.
Jag tror nog att du kanske har svårt för att lita på någon, att skaffa barn med och allt. För att gå som gravid, flytta ihop ect då blir man ju mer "sårbar" så att säga.
Då bör man ju stå varandra nära, kuna öppna sig ect, och hittar man ingen man känner det förtroendet för och faktiskt kan vara svag och sårbar framför, då tror jag det är det som blir ett förhinder för att skaffa barn.
Kan det vara så?
Jag vet i alla fall att det stämmer väldans bra in på mig