• Esmeralda123

Renoveringsråd ang liten toalett....

Nu behöver jag råd. Vi har en liten toalett i vårt hus. Ett litet handfat och en toalett. Ett litet fönster. Hemska väggar, fullt av hål och lilamålade väggar och grönt plastgolv. Jag funderar på att renovera den själv. Vad tror ni? Klarar jag det? Min tanke är att slipa väggarna och spackla, lägga in kakelgolv. Nån med erfarenhet? Jag har en snickare som jag kan rådfråga. Jag har tiden och det skulle vara ett kul projekt. Vågar jag?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-31 07:56
    KOm med tips på färger, golv och väggar, tak osv...

• Svar på tråden Renoveringsråd ang liten toalett....
  • Esmeralda123

Men vad fint. Var det svårt att lägga golvet? Har man ingen golvlist?

• HelenS

Får väl erkänna att jag inte la golvet själv det gjorde mannen. Men det var första gången för honom. Smidiga mosaikplattor borde minska risken att det blir snett och vingt. Tycker jag, men vad vet jag!

Vi har satt dit golvlister.

• Sanna86

Om det är litet så är ett starkt tips att använda ljusa färger för att det inte ska kännas för trångt. Vid bröstpanel och vit tapet/färg är jättesnyggt på en liten toalett. Vet inte hur det ser ut hos dig, men om handfatet står mot en vägg som bara är 1½-2 meter lång så är det snyggt att såga ut en skiva som är lika lång som väggen som man sätter i samma höjd som handfatet. Häng sedan ett fint tyg så har du ett perfekt förvaringsutrymme under handfatet. Du kan t ex sätta ytterligare en skiva på bra höjd så du får hyllplan där under.

Att använda en fin spegel istället för ett badrumsskåp är också bra för att det inte ska kännas för trångt där inne.

Lycka till!

• amasonas

hej

Vi ska snart gå loss på vår lilla toa snart!

Planen är vit pärlspont på väggarna & ljus sjösten på golvet=)

Stor spegel & öppna hyllor, lite "gammaldags" känsla vill vi få fram{#lang_emotions_wink}få se om vi lyckas!

Lycka till!

Jamie030405 Anton060524 Emil080406
  • Lineri07

vi renoverade vår lilla toalett på egen hand och det gick jättebra.

här finns bilder; www.homepoint.se/index.php&task=album&id=52&Itemid=54&bigimage=317#hp_album

det är inga moment som är särskilt svåra utan snarare att man måste tänka på att göra allt noggrannt, och inte slarva.,

• Mummy

Tänk bara på att det är väldigt många regler kring att göra iordning ett badrum.
    Massa fuktspärrar osv osv osv för att det ska vara godkänt. Själv hade jag aldrig gett mig på det, även om jag gör en del annat här hemma

• Millis09

Hej!
    Vi gjorde om vår lilla gästtoa i julas. Hade plastmatta på både golv och väggar. Vi köpte Brandens panelskiva och satte på väggarna. Limmandes upp med PL400. Målade det vitt 2 ggr. Grund + täck. Gick väldigt smidigt. På golvet valde vi lägga ett laminat golv. Eftersom vi inte har ngn dusch så räknades det inte som våtutrymme. Inga fuktspärrar el. dyl behövdes. Hade velat ha klinker på golvet men eftersom huset är från -76 så ligger reglarna på 60 cm. Idag ska dom ligga på 30 cm för att inte fogarna ska röra sig. Vi orkde inte regla om utan la ett fusk klinker.
    Fördel med panelskivan var att inget underarbete behövdes.
    Ska försöka komma ihåg att lägga in bild. Orkar inte ikväll... :)
    Fönstret har jag börjat måla vitt, var brunt innan. Anledningen till att det inte är klart är att det var så kallt när vi gjorde iordning att vi inte kunde ha öppet fönstret .
    Du kommer fixa detta!!

Svar på tråden Renoveringsråd ang liten toalett....