• Lotten73

Nån som har ritning på en liten lekstuga

Undrar om nån här har ritning på en liten lekstuga som jag kan bygga själv åt mina barn?
    Har inte så stor tomt men man ska få plats med två bänkar ett bord en stol mm.
    Kankse kan man bygga på höjden ha ett litet loft vad vet ja.
    tacksam för tips ideer och framföralt ritningar.
    Kanske nån har gjort egen lekstuga till barnen och har bild att visa.'

Lotta(Isabell och Elliots Mamma)

• Svar på tråden Nån som har ritning på en liten lekstuga
  • Noonis

Hej, har inga bilder nu men gjorde en "ministuga" i samma modell som huset, lite kul (med brutet tak).

Hittade ritningar på nätet när jag googlade men eftersom vi använde virke och material som blev över från annat bygge fick vi anpassa ritningar efter materialet. Vi gjorde lite efter eget huvud, det är inte så svårt att göra ritningar. Råkade ha t.ex. lastpallar över som vi använde för golvstomme, det avgjorde storleken osv. Men bra blev det!

Lycka till! Börja skissa bara.

• Lojjs

en liten fråga ang lekstugan,, va går den på ca?
    Över 4000?

• Selis

beijerbygg.se finns en ritning på en lekstuga. Den håller vi på att bygga just nu.
    Det står precis vad man behöver och steg för steg hur man gör.
    Sök på lekstuga så kommer den upp.

• Lotten73

Jag har nu kommit på hur lekstugan/kojan ska vara.
    Vi ska bygga ett enkelt golv har en mal hemma sedan tar vi byggplaywood till väggar tak vet jag inte riktigt men det löser sig.
    Den kommer bli 140 cm på varje sida och höjden kommer bli ca 130 cm.
    Min sambo har sagt att det inte ska vara nått problem med att bygga den nu när jag kom på hur det skulle bli.
    Malen till golvet fick jag genom att tänka på att en av våra trätrappor skulle passa som det och den var lätt att bygga.
    Jaja iallafall så blir det bygge av den i sommar.

Svar på tråden Nån som har ritning på en liten lekstuga