• Johannapanna

Sack n seat eller annan resebarnstol??

Vi ska åka till Thailand och har hört att det är dåligt med barnstolar på restaurangerna. Letar därför efter en bra resebarnstol. Har hört att sack n seat ska vara bra. Nån som har erfarenhet av en sån eller tips om nån annan stol?

• Svar på tråden Sack n seat eller annan resebarnstol??
  • Karin L

Vi hade sack n seat i thailand (kom hem förra veckan) tyckte den var toppen. Ibland var stolens ryggstöd för brett så att den inte passade men vi fick alltid till det på något sätt!

• Johannapanna

Vad bra! Hur gammalt är ert barn?

Karin L skrev 2009-03-31 14:18:42 följande:

Vi hade sack n seat i thailand (kom hem förra veckan) tyckte den var toppen. Ibland var stolens ryggstöd för brett så att den inte passade men vi fick alltid till det på något sätt!
  • Ziggy75

Vi hade med en sack n seat när reste runt i Thailand under 2 månader (kom hem förra veckan) och använde den praktiskt taget aldrig. Den passade så sällan på stolarna och till sist glömde vi bort att den fanns. Vår dotter åt mat i barnvagnen istället, den går ju att tvätta. Men de få dagar som vi använde sack n seaten (hemma hos en bekant) fungerade den kanon. Vår dotter är nu 11 månader.

• Johannapanna

Hmm nu får jag beslutsångest. Hur mycket kostar den??

• resemamman

Det går lika bra med en sarong, knyt om barnet och stolen. Billigare och dessutom mer användbart!

• Gates

Jag sydde en egen motsvarighet till en In The Pocket Baby nar vi reste i Sydamerika forra aret, den var kanon. (Man kan inte kopa dem har, de ar inte godkanda, och jag hade inte tid att fa en skickad). Den passar runt alla stolsryggar eftersom den har ett reglerbart balte istallet for den dar pasen. Det enda negativa med den var att sonen kunde sparka ifran sig pa kanten under bordskivan och tippa mindre stabila stolar baklanges om man inte var forsiktig, men sa ar det nog med Sack N seat och sarongen ocksa.

• Karin L
    Johannapanna skrev 2009-03-31 14:42:20 följande:
    Vad bra! Hur gammalt är ert barn?Karin L skrev 2009-03-31 14:18:42 följande:
    Vår dotter är 14 mån. Den kostade 199 kr på babyland, men ibland har de specialpris 149 kr. Vi tyckte att den passade de flesta stolar, ofta var barnstolarna höga och så men saknade helt bygel fram och mellan benen. Det kanske funkar lika bra med en sarong som någon annan sa men vi gillar verkligen vår sack n seat och har även använt den hemma hos vänner som inte har barnstol samt när det kommit många bebis på besök till oss och inte stolarna räckt till.

Trevlig resa!
  • mia mamma

Vi hade/har en "In the pocket baby" och de är bra då man kan använda på breda, höga osv. stolar. Inte lika dyr som sack and seat heller. http://www.inthepocketbaby.se/ 

Lycklig mamma till ♥ Oliver -04 & ♥ Elin -07
  • mia mamma
    Gates skrev 2009-04-01 00:36:57 följande:
    Jag sydde en egen motsvarighet till en In The Pocket Baby nar vi reste i Sydamerika forra aret, den var kanon. (Man kan inte kopa dem har, de ar inte godkanda, och jag hade inte tid att fa en skickad). Den passar runt alla stolsryggar eftersom den har ett reglerbart balte istallet for den dar pasen. Det enda negativa med den var att sonen kunde sparka ifran sig pa kanten under bordskivan och tippa mindre stabila stolar baklanges om man inte var forsiktig, men sa ar det nog med Sack N seat och sarongen ocksa.
    Vadå inte köpa In he pocket här? Jag köpte min på Babyproffsen i Eskilstuna våren 2008 för 179 kr.
  • Johannapanna

Nu har vi köpt en In the pocket baby. Svindyr var den, men jag tror den är värd det! Verkar mycket bra! Tack för alla svar!

• mia mamma
    Johannapanna skrev 2009-04-01 10:08:48 följande:
    Nu har vi köpt en In the pocket baby. Svindyr var den, men jag tror den är värd det! Verkar mycket bra! Tack för alla svar!
    Bra val! Du kommer säkerligen att ha stor nytta av den. Ett litet tips om man har den på vanliga stapelbara pöaststolar. Sätt effter montering av stolen i hopp tre stolar så får du bra höjd också. Trevlig resa!
  • Johannapanna

Tack för tipset!

mia mamma skrev 2009-04-01 10:11:32 följande:

Bra val! Du kommer säkerligen att ha stor nytta av den. Ett litet tips om man har den på vanliga stapelbara pöaststolar. Sätt effter montering av stolen i hopp tre stolar så får du bra höjd också. Trevlig resa!
  • Gates

mia mamma skrev 2009-04-01 10:00:51 följande:

Vadå inte köpa In he pocket här? Jag köpte min på Babyproffsen i Eskilstuna våren 2008 för 179 kr.
    Vi bor inte i Sverige.
  • Ällingen

Ett vanligt skärp är grymt bra att spänna fast barnen med, passar nästan alla stolar, tipsar lite sent jag vet...

• Fiansess

mia mamma skrev 2009-04-01 10:00:51 följande:

Oj det var verkligen billigt för en sådan. var det rea då?? Ligger ju på 399kr på nätet?!
    Jag funderar på en sack´n seat just för att de är billiga, 199kr, men In the pocket verkar såå mkt bättre.
  • Kodia

Ursäkta en dum fråga, men dessa "stolar" ni diskuterar har väl endast till uppgift att hindra barnet från att ramla/klättra ner från stolen??? Borde inte en vanlig lös sele vara flexiblare (passa alla stolar), ta mindre plats och vara betydligt billigare...

Svar på tråden Sack n seat eller annan resebarnstol??