• sweetyz

svenska kvinnliga deckare

Hejsan.
    Har ni några tips på bra deckar böcker av svenska författarinnor har läst alla böcker av anna jansson, camilla läckberg, åsa larsson karin wahlberg, liza marklund, marie jungstedt. Nu behöver jag tips på bra böcker. Och hur får man reda på om några av dessa författare kommer med nya böcker?

• Svar på tråden svenska kvinnliga deckare
  • Madask

Du kan ju alltid kolla om förlagen som ger ut dina favoritförfattare har nyhetsbrev eller om författarna har egna hemsidor. En del har ju det!

Tyvärr har jag inte någon deckarförfattare att komma med. Står helt still!

• kixan

Jag tror jag kan rekommendera böckerna om Irene Huss, skrivna av Helene Tursten, jag har sett en av filmerna baserade på böckerna och den var iaf riktigt bra.

• kolakaka

bodil mårtensson skriver riktigt bra böcker, Tove Klackenberg och Åsa Nilsonne är också hyfsade, annars finns det riktigt bra danska och norska kvinnor som också skriver deckare

• sweetyz

kolakaka: kan du rek. några norska författare?

• sallybuse

Du kan läsa Lotta Thell.Dom tyckte jag var bra.Men de beror ju mycke på vad man tycker om för böcker.Hon har nog skrivit ett antal.Så låna du dom.

• sweetyz

jag gillar de författarinnerna som jag skrev. sallybuse tack för tipset ska ner till bibblan imorgon får se vad jag lånar hem för ngt, när man kommer över en bra bok har man läst ut den på några dagar :)

• sallybuse
    sweetyz skrev 2009-04-03 13:21:59 följande:
    jag gillar de författarinnerna som jag skrev. sallybuse tack för tipset ska ner till bibblan imorgon får se vad jag lånar hem för ngt, när man kommer över en bra bok har man läst ut den på några dagar :)
    Men kom på de när jag skrivit att de är ju ingen deckare precis.Men dom är bra att läsa i alla fall.
  • prickig

Helene Tursten är bra tycker jag.

• kolakaka
    sweetyz skrev 2009-04-03 11:47:49 följande:
    kolakaka: kan du rek. några norska författare?
    Karin Fossum och Anne Holt skriver båda bra och en dansk Gretelise Holm tror jag hon heter är också bra
  • kentho

Du skall absolut testa Ramona Franssons deckare, hennes senaste " Lyckohjulet"
    är en riktig thriller, hennes 3 första har nu kommit i pocket. Mycket läsvärda
    och lättlästa.

• Fuchsian
    kolakaka skrev 2009-04-05 19:58:43 följande:
    Karin Fossum och Anne Holt skriver båda bra och en dansk Gretelise Holm tror jag hon heter är också bra
    Gretelise Holm är verkligen en kanonförfattare. Jag längtar efter att det ska komma en ny bok av henne!
Svar på tråden svenska kvinnliga deckare