• AngelEye

Hur tidigt fick ni ont i tuttarna när ni blev gravida?

Jag har inte märkt av min äl denna månad, händer sällan att jag gör det.
    Får aldrig trådiga flytningar, bara rikligare och vita.

Denna månad har jag ätit rosenrot och de rikliga flytningarna dök upp runt dag 14-15. Vi hade sex varannan - varje dag under hela fertila perioden.

Förra månaden skrev jag upp vilken dag jag fick ont i tuttarna, som jag alltid får nån vecka innan mens. Det var iallafall på dag 23 och mensen dök upp på dag 33.

Denna månad har jag fått ont i tuttarna redan på dag 18.

När fick ni som blivit gravida ont i era tuttar? tidigt eller sent?

• Svar på tråden Hur tidigt fick ni ont i tuttarna när ni blev gravida?
  • lottie88

jag fick de som ett första tecken.. illamående och extremt ont i brösten..

• k girl

Jag fick ont i brösten ganska snart efter ägglossningen. Det är i och för sig ganska normalt för mig, de brukar ömma mellan ägglossning och mens. Nu sedan jag har plussat känns de helt annorlunda. Hårda och svullna och ömmar liksom på sidorna.

• AngelEye

jo jag får också ont mellan äl och mens, men det var lite konstigt att det kom så tidigt mot förra månaden bara =)

Hoppas verkligen att rosenroten gjort susen nu, det är vårat 5e försök och vi vill så gärna plussa!

• Mickiz85

Hmm..nån vecka innan BIM men sen försvann det och har inte haft ont något mer...är i vecka 30 nu.

• Flyssel

Jag fick svinont på BIM-6 och plussade på BIM-4. Vet exakt när jag hade ÄL så det var verkligen ett jättetidigt symptom. Jag brukar få lite småont innan mens, men nu var det så illa att jag inte kunde ha täcket på mig på natten.

• caem

Jag fick ont direkt efter ÄL. Mina bröst gjode ont på ett annat sätt när jag blev gravid. De gjorde ont mer mot armhålan till och har blivit lite knöliga nästan.

• Ausi79

använder ni ägglossningsstickor? det gjorde vi och det funka på "första" försöket med dem. Hade varit oskyddade i 2 år innan ....

• LittleMee

Jag har varit öm i brösten sen ägglossningen, går in i v 37 i morgon.

• k girl
    Ausi79 skrev 2009-03-31 19:19:52 följande:
    använder ni ägglossningsstickor? det gjorde vi och det funka på "första" försöket med dem. Hade varit oskyddade i 2 år innan ....
    Vi använder ägglossningsstickor, men det tog ganska precis ett år innan vi blev gravida.
  • Minxy

När jag väntade sonen fick jag ömma bröst i v.7-8.
    Nu är jag gravid i v.5  och har inte fått dom än, så det kanske kommer senare (elelr inte alls).

***S+M=L***
  • SanneS

jag har fått ont i brösten senare än vid mens när jag blivit gravid. så jag har haft som gravidsymptom att jag inte blivit öm i brösten kring BIM. har sen fått ömma bröst några dagar efter utebliven mens.

• AngelEye

hoppas verkligen att detta är annan värk än vanligt.
    Har just upptäckt EN sak!

Nyper jag jättelätt i höger bröstvårta så skär det hela vägen raaakt in i bröstet. Som en kniv, eller tjock nål.
    Har det aldrig gjort förut och det känns inte så i vänstra.

Har även ENORMT mycket tjocka vita flytningar. lite skumt!

• hannamiller

med nr1 innan jag tog och testade mig.. nr2 fick jag aldrig ont...

• dojdi

"hoppas verkligen att detta är annan värk än vanligt.
    Har just upptäckt EN sak!

Nyper jag jättelätt i höger bröstvårta så skär det hela vägen raaakt in i bröstet. Som en kniv, eller tjock nål.
    Har det aldrig gjort förut och det känns inte så i vänstra.

Har även ENORMT mycket tjocka vita flytningar. lite skumt!"

Jag känner exakt likadant, hur har de gått för dig ??? :)

• Netha85

Ett av mina första tecken.. Ca v3-4.. Är nu i v17

• Piali

Jag fick aldrig ont i tuttarna under min graviditet. Fick ont första dagen som mjölken rann till efter att lillen kommit, men det gick över sen.

• Onjisen

Jah brukar ha jätteömma bröst mellan Äl å BIM, denna gången är dom svullna och hårda... Bröstvårtorna är ömma och jag har blivit jätteförkyld... Vill minnas att förkylningen fick ja sist gång ja va gravid me dottern, men är inte hundra... Har ganska långt kvar till BIM dock, 18-20 april... Tror att ja bara är skengravid tyvärr denna gången men man kan ju alltid hoppas... Vi är inne på 9:e försöket...
    Drömde dessutom inatt att ja plussade =) VIlken underbar dröm det var...

Hur går det för alla?

Svar på tråden Hur tidigt fick ni ont i tuttarna när ni blev gravida?