• Lillfjompa

En liten gästbok?

vi ska döpa våran son på söndag, och när jag låg o tänkte häromdagen så slog det mig att om jag skulle köpa en bok och lägga fram som alla gäster får skriva i som han sen får när han fyller 18.

Blir det för larvigt/mycket? Eller kan det vara en fin tanke?

• Svar på tråden En liten gästbok?
  • myran82

Det låter som en jättebra idé tycker jag!

Den gången jag döper mina barn ska jag ha det i tanke =)

• IsaCMoJs

jag ska ha en sådan bok till vår namnfest{#lang_emotions_smile}

Äntligen är hon här, vår älskade Moa
  • Hope08

Tycker det är en jätte bra idè! Vi hade en sån till vår dotters dop. Första sidorna i boken satte vi in bilder och skrev en liten berättelse om hennes första månader. Det blev väldigt uppskattat av gästerna och förhoppningsvis av lilltjejen oxå när hon blir stor {#lang_emotions_laughing}

Jag kan rekomendera om du letar efter en fin bok att kolla på Akademibokhandeln ( Om det finns där du bor)

• Lillfjompa
    Hope08 skrev 2009-03-31 18:50:55 följande:
    Tycker det är en jätte bra idè! Vi hade en sån till vår dotters dop. Första sidorna i boken satte vi in bilder och skrev en liten berättelse om hennes första månader. Det blev väldigt uppskattat av gästerna och förhoppningsvis av lilltjejen oxå när hon blir stor Jag kan rekomendera om du letar efter en fin bok att kolla på Akademibokhandeln ( Om det finns där du bor)
    Ja, det finns två stycken såna tror ja. Iaf en med säkerhet.
    Ska kolla :)
  • myran82

Jag kom på en annan idé till. Man kan även ha en gästbok vid barnens kalas vid varje år, alltså en tjockare som räcker under tex 18 år. Skulle vara kul att ha.

• FrökenBokmal

Det låter som en superbra idé! Så pass bra att jag tänker ta efter
    Jag har redan nu en flerårig dagbok som jag skriver något om barnen varje dag (typ rullar från mage till rygg mm).

Svar på tråden En liten gästbok?