• Anonym (Hängiga bröst)

Extremt hängiga bröst

Mina bröst hänger något extremt. Bröst vårtorna pekar nästan rakt ner. Är bara 25år och då vill jag inte ha bröst som en 60 åring. Hade velat operera dom men kostar för mycket för min plånbok. Men jag har hört att man kan få de igenom sjukvården. Men vad säger man då när man ringer till vårdcentralen.
    -Hej jag vill ha tid för att kolla brösten för jag vill bli opererad ;)
    För de är väl till vårdcentralen man vänder sig?
    Någon som gjort sådan operation och hur blev resultatet?

• Svar på tråden Extremt hängiga bröst
  • Anonym

Hej!
    Jag har en kompis som fick det gjort via sjukvården. Hon var 23 och hade mkt häng efter barnafödsel, de gjorde ett bröstlyft (ej implantat). Hon gick först gå ned 10 kg och träffa psykolog vid flera tillfällen. Hennes resultat blev ok, men inte jättefint. Detta var 7 år sedan.
    Jag opererade mina bröst efter tre barn, dock inte hos den vanliga sjukvården...
    Hade i princip inget underhudsfett kvar i brösten utan det var bara massa hud. Och då hade jag e-kupa när jag ammade, du kan ju tänka dig hur mycket hud det var...fick ha dubbla bhar pga huden, annars gled bröstet ut under
    Jag vände mig till en privat klinik. Helst ville jag bara göra bröstlyft men det var inget att rekommendera enligt kirurgen då min bröstkorg skulle bli helt platt då, därför blev det både lyft och implantat. Och mina tuttar är jättefina nu, även om jag såklart har ärr, men hellre det än.

Men prova att ringa vårdcentralen, det sämsta du kan få är ett nej men då har du ju iallafall frågat.

• Anonym (Hängiga bröst)

Tack så jätte mycket för ditt svar. Vad kostde att göra hos en privat klinik? Vilken storlek la du in? Är de nått du kommer få göra om senare i livet eller kommer du alltid kunna ha dom som du har nu?

• Anonym

Tyvär så är det nog bara att acceptera..
    jag har också rätt hängiga bröst efter barnafödsel och jag går aldrig utan bh ALDRIG!

• Anonym

att göra dt inom vården brukar inte bli bra resultat för där gör dom inte det som en "skönhetsoperation".
    Vet några som gjort det och ingen av dom har fina bröst alls nu, 2 av dom hade hellre viljat ha sina bröst dom hade innan operationen.

Hellre spara pengar och gå till en privat.

och häng får man ju räkna med då man fått barn och det är ju värt det såsätt men mina e själv stora och tunga och ska fixa dom privat då man mjölkats färdigt

• Anonym (boob)

nej, jag tycker inte att man ska behöva acceptera hängisar! Mina bröst är inte lika fina som innan barn och jag kommer absolut fixa till dom efter mitt tredje och sista barn. Dock privat då de inte hänger allt för mycket flör mig att lida psysiskt.
    Jag kan också tänka mig att en privat klinik fixar till det lite snyggare. Försök att spara ihop pengar!

Men ring sjukvården och berätta att du lider av dina hängbröst och se vad som säger!

lycka till

• Anonym

Hej, det är jag som skrev första svaret ovan. Mina kostade 42000, gjorde de på kkab i falköping. Har fött ett barn till efter operationen och de är fortfarande lika snygga. Men jag kunde inte amma även fast kirurgen sade att det skulle gå. La in 450 ml high profile.
    Helt ärligt tyckte jag att operationen var hemsk att genomgå, iallafall efter uppvaknadet då jag mådde piss av alla droger, på väg hem somnade jag gående flera gånger. Sedan fick jag ett par månader efteråt en inflammation i ena bröstmuskeln som även det var jobbigt då jag inte kunde lyfta barnen osv.
    Om jag opererar mig igen är det för att ta ut implantaten.

• Anonym

Jag har gjort ett bröstlyft för 45000 kr på en privatklinik nu i veckan. Och det är verkligen ett lyft lite svullna nu men dom är så fasta och på rätt plats. Jag rekommenderar helt klart en privatklinik!! Oavsett priset, man får verkligen vad man betalar för

Svar på tråden Extremt hängiga bröst