• Anonym

min chef e otrevlig:(

jag harvarit sjukskriven en längre tid för en nackskada. va me om en olycka på väg hem efter jobbet. har mått väldigt dåligt pga detta. me ångest å värk varenda dag.
    när man har pratat me chefen så säger hon"- du kan inte hålla på att gå hemma så de blir ändå inte bättre"
    hur kul e de att höra de då? för ett tag sedan fick ja reda på att ja va gravid å vågade inte berätta de för chefen. men så ringde hon här om dagen. å frågade hur de va me mig osv.. så sa ja att ja va gravid."- jasså här kommer du me överaskningar... ja anledningen till att ja ringer e att de har vart löneförhandlingar bla bla..."
    hon sa inte ens grattis eller va kul inget.....å sen ringer hon till en annan jobbarkompis- som har varit mamma ledig som känner mig väldigt bra å hon e en av dom första som fick reda på att ja va gravid,- å berättar för henne att ja e gravid.... fattar inte hur hon kan göra så. Och nu fick ja reda på att dom på min avdelning har börjat snacka om att ja bara inbillar mig att ja har värk å mår dåligt.hur jävla kul e de att höra de då?

ååå ja blir så förbannad!!
    va bara tvungen att skriva av mig..

• Svar på tråden min chef e otrevlig:(
  • oOoJOYoOo

Bedrövligt dåligt utav chefen o arbetskamrater! Stå på dig! Inte hittar man på att man har ont o så lätt är de inte att bli sjukskriven idag så man får bli de utan någon anledning!

Grattis till bebbemagen!

Kram ifrån mig V15

• johanna21

tack så mycke...jo de e ju bara till att stå på sig men inte alltid lätt...
    kram

• soraya

Mja, hade du inte sagt till chefen att du ville att det skulle vara mellan henne och dig finns det nog inget som hindrar att hon berättar för andra kollegor. Det kommer ju att påverka dem också.
    På mitt jobb visste ALLA inom fem minuter efter att jag berättat för chefen, men det var jag förberedd på, så jag kunde ta det. Sån är hon helt enkelt.
    Däremot är skitsnack på jobbet något helt vidrigt.
    Får du någon hjälp mer än att du är sjukskriven. Kan tänka mig att din ångest gör värken värre - finns det någon du kan få gå och prata med? Tror inte att det bara kommer att gå över av sig själv annars.

• johanna21

ja har gått hos en psykolog men dom la ner å de va så himla långt å åka.. sen e de vårdcentralen hos mig å min läkare där skulle fixa en tid hos en kurator men hon har inte hört nått än....hatar att ha ångest! de har förstört mitt liv....nästan

• Pima

Dålig stil av en chef att vara sådär otrevlig. Skapar ju en otrevlig stämning på jobbet. =(
    Grattis till magen och lycka till med allt!

• Ariel

Jag blir förbannad när jag hör om sådant som du går igenom.
    Jag går igenom nästan samma sak nu!
    Får inga krafter att vilja gå tillbaka nästan....
    Stå på dej det är lätt att säga men din chef och arbetskamraterna , arbetskamraterna tycker jag är nästan hemskast de sak hålla sina tungor rätt i mun en annan gång kanske det e deras tur och jag tror inte att de skulle tycka om all folk snacka skit bakom deras rygg!

Klappa magen nu och tänk på dej och bebisen ni kommer att få det mysigt tillsammans! Skit i resten!

Kramar från Ariel

• lilla rosen

Konfrontera chefen när ni har möte! Då kan hon inte smita undan eller komma med bortförklaringar. Det hon gjorde var ju fel och har egentligen tystnadsplikt. Allt som sägs mellan er ska stanna där och inte spridas överallt!

• semlan78

Det låter som min chef!! När min kollega sa till henne att vi får se hur länge S orkar arbeta (har ett tungt jobb med mycket spring), så sa hon " Jaha hon är en sådan som spelar sjuk när hon bara är gravid - tänkte nästan det". Hon är förförlig och jag försöker undvika henne nu tills jag får vara hemma :-E

Svar på tråden min chef e otrevlig:(