• Anonym (Pricken)

Massa små, små röda prickar på över armarna, bröst och mage. Vad kan det vara?

MASSA små, små (Knappt som ett knappnålshuve) mörk röda prickar på armarna, bröst och mage. Vad kan det vara?

Dom kliar inte alls men trycker man på dom blir pricken större och mer klarröd, jag vet inte hur länge jag haft dom caa ett par månader kanske, men det har nog blivit fler på sistonde eftersom jag lägger mer märke till dom nu.

• Svar på tråden Massa små, små röda prickar på över armarna, bröst och mage. Vad kan det vara?
  • Anonym (Pricken)

Ingen?

• aleksa98

ring sjukvårds upplysningen 1177

• Anonym (Pricken)
    littlemum skrev 2009-06-01 21:14:57 följande:
    Fått något svar på vad det är? Låter som petekier?
    Nej, vad är det??
  • Anonym

jag har också såna, om man trycker på dem med nageln så försvinner de för en stund, inte helt men bleknar lite, men vet inte vad det är :)

har alltid haft.

• Anonym (vips)

Små blödningar i huden kan man få lite då och då, jag har haft ett par stycken och de kan sitta väldigt länge men också försvinna.

Om jag har fattat det rätt så är det helt ofarligt om man har den typen som bleknar när man trycker, som anonym ovan.

Hudblödningar som är många och är röda när man trycker kan tydligen bero på någon form av sjukdom (bl a bakteriell infektion) men även t ex våld. Jag hade nog slagit en signal till vårdupplysningen bara för att lugna mig själv, om jag vore du.

• Anonym (Pricken)

Okej mina börjar blöda när jag trycker på dom

Svar på tråden Massa små, små röda prickar på över armarna, bröst och mage. Vad kan det vara?