• ChallisE

Frågor till er som har erfarenhet av PERGOTIME ( speci. ni som blivit gravida)

Hejsan tjejer,

Jag har avslutat min första kur med pergotime. Väntad mens på måndag.
    Har haft semester , Har varit hos läkarn igen av annan anledning fdå gjorde han ett UL
    som visade en stor blåsa på högra äggstocken....så jag fick ju bekräftat att ÄL fungerade.
    Det har det inte gjort på flera år innan....
    Blev informerad att det fanns alla förutsättningar att lyckas denna gången.

Nu till min fråga.......

Hur många här av er tjejer har tagit Pergotime? Hur har det fungerat? Jag vet att man inte ska förvänta sig mirakel, men nu fanns ju iallafall möjligheten....

Någon som det har funkat på med en gng eller? Annars hur mnga kurer har ni fått ta?

Vore tacksam för svar.......

• Svar på tråden Frågor till er som har erfarenhet av PERGOTIME ( speci. ni som blivit gravida)
  • Yrrol

jag har ätigt pergo och jag blev gravid ganska snabbt men fick mf första ggn men sen fick jag äta det igen och blev då gravid och fick tvillingar och skulle jag vilja ha fler barn så skulle jag få äta pergo igen.

• ebben

Jag hade ingen Äl åt pergo. Åt 5 månader. uppehåll 3 månader.
    Åt igen 3 månader uppehåll 2 månader osv..........
    i 2 år! hade alltid ÄL med pergo men inte när jag gjorde uppehåll. Till slut efter 2år blev jag gravid. Snacka om att man inte kunde tro på gravtestets +!

• Herus

På min tredje dubbel pergo kur så blev jag gravid. Fick tyvärr mf. Men fortsätter med pergo så fort mensen visar sig igen..
    lycka till..

• Cissi28

Jag får väl sticka ut näsa och säga att jag nyligen har upptäckt att jag blivit gravid efter första kuren med pergotime. Jag testade för en dryg vecka sedan och ska till läkaren på undersökning på onsdag. Jag har haft missfall förut så jag är lite orolig men visst funkar medicinen på en gång för vissa :)
    Lycka till

• Herus

Cissi 28 grattis... hoppas att den lilla får stanna.. lycka till.

• Camster

Blev gravid på första försöket med enkelbehandling, fick tyvärr MA men väntar nu spänt på ägglossning som ska ske idag eller imorgon och då ska det förhoppningsvis gå lika bra som förra gången PLUS ett bättre slut.

• Lotta80

Blev gravid på 3:e kuren Pergo (enkel dos)
    Är nu i v. 17

Lycka till!

• Camster

Grattis Lotta80! Måste vara en underbar känsla.

• Camster

När fick ni eran ÄL efter pergobehandlingen? Jag är nu på dag 6 efter sista intagna tabletten och fortfarande inget utslag på ÄLstickorna.

• fru bengtsson

Blrev gravid första gången efter en kur Pergo och andra gången efter två kurer. Nu är jag stolt mor till två fina töser!
    Lycka till!

Svar på tråden Frågor till er som har erfarenhet av PERGOTIME ( speci. ni som blivit gravida)