• Zsarah

Sodastream, olika ventiler på gaspatronerna?

Vi har bytt gapatron i vår sodastream två gånger, båda gångerna fick vi åka en gång till till butiken för att gasflaskan inte passade eller ventilen på den inte passade. Idag var det andra gången, vi tog med vår flaska och fick en som var påfylld kom hem och ventilen passade inte, vi förde tillbaka och öppnade och vi såg genast att denna ventil passar inte heller.
    Har någon annan varit med om detta? hur ska man veta att man får hem rätt gasflaska med rätt ventil?

• Svar på tråden Sodastream, olika ventiler på gaspatronerna?
  • Kristin24

vad har ni för sodastreamer?

vi lämnar in den gamla flaskan och får en likadan tillbaka...passar alltid.

• Zsarah
    Kristin24 skrev 2009-03-31 17:27:23 följande:
    vad har ni för sodastreamer? vi lämnar in den gamla flaskan och får en likadan tillbaka...passar alltid.
    Vi har en sodastream jet limited editon (svart och silver)
  • Zsarah
    Kristin24 skrev 2009-03-31 17:27:23 följande:
    vad har ni för sodastreamer? vi lämnar in den gamla flaskan och får en likadan tillbaka...passar alltid.
    Ja vad har ni? Vi har funderat på om vi ska byta in vår jet till något annat eftersom patron byten bara krånglar. Det är 1-2 månader sen vi köpte den.
  • Kristin24

inte kul för er när de inte passar...vi har också en jet men den vita.
    Syns det någon skillnad alls på patronen som ni får då? Då kan ni ju verkligen påpeka att det är en jet limited ni har

• Zsarah
    Kristin24 skrev 2009-03-31 17:31:27 följande:
    inte kul för er när de inte passar...vi har också en jet men den vita. Syns det någon skillnad alls på patronen som ni får då? Då kan ni ju verkligen påpeka att det är en jet limited ni har
    Jo det syns (men man måste ju ta bort plastkorken för att det ska synas), vi har fått 3 olika ventiler och det är bara en av dom som passar. De i butiken så säger att de har bara de flaskorna men ändå har vi fått 3 olika ventiler därifrån.
    Den ena så är pinnen i mitten av ventilen smal
    på den andra var den smal och rundad
    på vår så ska den se ut som första men pinnen ska vara tjockare.
  • Zsarah
    Zsarah skrev 2009-03-31 17:36:11 följande:
    Jo det syns (men man måste ju ta bort plastkorken för att det ska synas), vi har fått 3 olika ventiler och det är bara en av dom som passar. De i butiken så säger att de har bara de flaskorna men ändå har vi fått 3 olika ventiler därifrån. Den ena så är pinnen i mitten av ventilen smal på den andra var den smal och rundad på vår så ska den se ut som första men pinnen ska vara tjockare.
    Dom 2 första passar att byta mellan så oavsett om man har en med platt pinne så passar den som är rundad men vår är tjockare och kortare.
  • Kristin24

ja jag har inga råd att ge...som sagt får vi aldrig fel.

Ni ska inte behöva byta er maskin, det är dom i affären som SKA veta vad de ger er.

• Zsarah
    Kristin24 skrev 2009-03-31 17:42:29 följande:
    ja jag har inga råd att ge...som sagt får vi aldrig fel. Ni ska inte behöva byta er maskin, det är dom i affären som SKA veta vad de ger er.
    Men de säger att de har alla flaksor på ett ställe, att de kan inte se skillnad. Måste väl ringa sodastream imorgon och fråga. Men kom att tänka på så om de inte ser någon skillnad så borde ju folk få "vår" gaspatron också? Alltså får de också fel.
  • Kristin24

ja antagligen får väl alla fel då...byt butik de verkar ha noll koll.

• Zsarah
    Kristin24 skrev 2009-03-31 17:46:38 följande:
    ja antagligen får väl alla fel då...byt butik de verkar ha noll koll.
    Har provat 2 olika butiker, men det är matbutiker. Har t.ex. expert påfyllningsflaskor, de borde kanske veta mera?
  • Körsbärsblom
    Zsarah skrev 2009-03-31 17:49:43 följande:
    Har provat 2 olika butiker, men det är matbutiker. Har t.ex. expert påfyllningsflaskor, de borde kanske veta mera?
    Jag har en sodastream jet limited edition också och jag köper patronerna på samma affär som jag köpte sodastreamern på (elektra). Har aldrig varit med om att patronen inte har passat, låter irriterande.
  • Zsarah
    Körsbärsblom skrev 2009-03-31 18:31:51 följande:
    Jag har en sodastream jet limited edition också och jag köper patronerna på samma affär som jag köpte sodastreamern på (elektra). Har aldrig varit med om att patronen inte har passat, låter irriterande.
    Vi köper också på samma ställe, men vi ska prova på ett annat ställe imorgon förhoppningsvis så vet de bättre. Annars byter vi sodastream till en "vanlig".
Svar på tråden Sodastream, olika ventiler på gaspatronerna?