• Semla74

Klåda på tungan

Hej
    Är det någon som känner igen detta: små blåsor/knottror på tungan (främre delen) som kliar jättemycket. Detta återkommer ofta flera gånger per år (ofta får sambon munsår samtidigt ) och kan hålla i sig i flera veckor. Vi misstänker att det är något virus. Men känner någon igen sig i detta? Min man, som har det här problemet, har besökt flertalet läkare som kliar sig i huvudet och inte fattar vad det är för något, vilket innebär att han står utan hjälp. Allt medel som finns tex mot Afte funkar inte, klådan kvarstår. Jag lider så med min stackars man som ibland plågas av det här i flera veckor i sträck. Han får t.o.m. svårt att prata när han har så. Om någon känner igen detta och har några tips på behandling/läkare eller dylikt så hör av er!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-31 17:57
    Kan också tillägga att det inte är säsongsbetonat. Vi har ätit GI och ekologiskt ett bra tag nu men ingen skillnad...

• Svar på tråden Klåda på tungan
  • ingrid79

Är det inte någon allergi då? Klåda i hals och på tungan är ju vanliga symptom på allergi. Låter otroligt jobbigt!!

• Kristin24

höstblåsor?

slappa läkare som inte följer upp detta...ett fall för tv doktorn kanske

• Semla74

Hej Ingrid79: Nej det är ingen allergi (tror inte vi och läkarna), vi har inte lyckats koppla ihop det till det, dessutom sitter det i så länge, flera veckor.

Kristin24, inte höstblåsor heller tydligen...för de kliar, de värker inte eller hur jag ska förklara skillnaden TVdoktorn kanske vore något!

Jag är så besviken på att läkarna bara säger "vet inte, här ta bedövningssalva". En läkare ville remittera men var? Han hade ingen aning...

Svar på tråden Klåda på tungan