• olandstoken

pigg eller trött innan förlossning?

nu har jag hört att man är extra trött innan förlossningen sätter igång (typ dygnet innan), men jag har även hört att man är lite piggare än vanligt och man mår bra (även dygnet innan). Hur va det för er? *nyfiken*

ps, va pigg igår och idag så nu fick jag bråttom att skriva min förlossningsplan

• Svar på tråden pigg eller trött innan förlossning?
  • Ailie

jag var pigg med sonen, tvättade fönstren dagen innan, rensade i rabatten, gick två promenader (men fick en svimattack efter en promenad) sen satt jag uppe hela natten och väntade på att sambon skulle sluta, sydde på en babyfilt och hade det mysigt, sen vid 1 på natten gick jag o la mig, släckte lampan och POFF.. vattnet gick! :)

♥ Axel å bebis ♥
  • olandstoken

haha, vi får hopppas att det säger poff för mig med i natt då

• pusspillan87

jag har ingen aning en hur de är för mig (väntar för fullt på att de ska starta)
    men igår så släppte slämproppen å jag va såå trött hela dan låg å vilade på soffan vid tvn hela dan somnade vid 5 på dagen vaknade vid 7 å kunde utan problem somna om sen vid 10 så jag hoppas att de ska dra igång idag hihi

• klotta

trött eller pigg vet jag inte men ett jä-la humör ett par tre dagar innan. Be familjen att ducka

• Sirendes

Jag bara grät och grät för småsaker hela eftermiddagen innan värkarna satte igång så smått på kvällen. Antar att jag var ganska trött. När förlossningen väl satt igång blev jag ganska pigg, till en början.

• olandstoken

vad spännande med rasande humör måste ju vara rejält hormonpåslag som gör det.

• Lihia

jag är just nu i latenfasen och är så OERHÖRT trött... varit inne hos bm och vänt och har värkar regelbundet...fy fy fy. vill bara lägga mig och sova men bm avrådde mig för då kan det ta längre tid och det vill man ju INTE!

• olandstoken

men ska man inte lägga sig och sova om man kan? det har vi fått lära oss på föräldraträffarna. man behöver sova om man kan, de brukar ibland ge en sömntabl på förlossningen för att man ska kunna sova ett tag.

• Cristal
    olandstoken skrev 2009-04-01 22:08:16 följande:
    men ska man inte lägga sig och sova om man kan? det har vi fått lära oss på föräldraträffarna. man behöver sova om man kan, de brukar ibland ge en sömntabl på förlossningen för att man ska kunna sova ett tag.
    Jag har lärt mig det samma på föräldrar utbildningen. Man ska vila så mycket så möjligt och spara på krafterna inför krystningen så kanske man slipper sugklockan
  • Meria

Jag var trött båda gångerna. När det satte igång med andra sonen var det på kvällen. Jag var trött och kände mest "nej men inte nu" och ville helst sitta kvar och slappa i soffan

Om att sova, så sov jag en timme under allt med första. Slocknade en stund efter att EDA:n börjat verka Helt klart värt att sova en stund även om det kanske skjuter lite på förloppet.

♥ Loke -06 & Isak -08 ♥
  • Lihia

Jo, man ska vila sa hon, inte anstränga sig men att det är bra om jag iallafall var uppe, vankade fram och tillbaka i huset 50000 ggr och ff ingen bebis!
    Värkarna har avtagit lite och jag tror anledningen till min totala trötthet nu är att jag mår så illa så jag inte får i mig nån mat..

Svar på tråden pigg eller trött innan förlossning?