Vi är nog båda lämpliga som föräldrar, och jag anser också att barnen har lika mycket rätt till oss båda. Vårt problem beror på att vi inte kan samarbeta alls, och behöver hjälp för att lyckas eftersom vår brist på samarbete just nu går ut över barnen. Vi har båda inställningen att barnen skall gå så helskinnade som möjligt ur vår separation, men misslyckas ideligen på olika sätt. Alla svek och all bitterhet som sitter i vägen för vårt samarbete gör dock att vi inte lyckas komma överens om just någonting. Det är bådas fel. Vi är överens om att vi behöver hjälp för att bli bättre föräldrar, men det har gått så långt att vi inte längre kan prata med varandra utan att det spårar ur. Jag tror att han skulle hamna i en försvarsposition om han mötte mig tillsammans med två kvinnliga familjerättssekreterare, och även om de inte har några förutfattade meningar om oss så tror jag att det skulle skapa bättre förutsättningar för ett jämlikt samtal om de som höll i samtalet var en av varje kön.
En bekant till mig var på samtal på familjerätten i Visby för ganska länge sedan, och då leddes samtalen av en man och en kvinna.
Nåja, vi får väl se.. Jag har en nära vän som var på familjeätten i en annan kommun och hade två kvinnliga samtalsledare, och de samtalen blev inte bra. Det var nog det enda de var överens om efter att ha varit där..