• Hint

Vi med större mage, vad ha på sig?

Har köpt så fin penntjol i skön stretch, men vet inte vad jag ska ha på mig upptill?
    Jag är lite mullig men mest på magen, ser ofta allmänt gravid ut, vad funkar på såna som mig?

Var pennkjol ett dumt köp? Ärliga svar tack!

• Svar på tråden Vi med större mage, vad ha på sig?
  • Hint

Ska vi inte ha på oss något alls förrutom en kjol ?

• mamlan

Jag har kommit på att den absolut bästa modellen på en top eller klänning är en med rynkad överdel..Svårt att förklara men jag menar en med resår typ över bysten, flera resår rader liksom över hela bysten, då faller den jättebra över magen och den syns knappt...Olika tunikor kan oxå funka, avskurna under bysten MEN inte alla av den mosellen blir dock bra. Ivissa ser man gravid ut vilket man ju inte vill när man inte är det så testa innan du köper.

• Hint

Vilken fin modell, så lite 'smock' över bysten är alltså att rekommendera!

• strangelove

Jag hade en sådan klänning när vi var utomlands. Då fick jag frågan "boy or girl?"

Det jag kan rekommendera är jeans med hög midja och tunika

• Hint

Ja, usch det har jag hört tillräckligt i mina dar :-/

strangelove skrev 2009-04-01 13:06:53 följande:
    Jag hade en sådan klänning när vi var utomlands. Då fick jag frågan "boy or girl?" Det jag kan rekommendera är jeans med hög midja och tunika
  • mamlan
    Hint skrev 2009-04-01 08:50:08 följande:
    Vilken fin modell, så lite 'smock' över bysten är alltså att rekommendera!
    Smock..tack, så heter det . För mig är den modellen i alla fall toppen..ser inte alls gravid ut....vilket jag inte är heller...men ibland kan man ju undra när man ser sig i spegeln
  • Puffig Pingla

Jag är oxå rundare runt magen men känner mig nöjd i min pennkjol. Jag har antingen kört figursydd skjorta (inte stretch) som går ut liiiiite över magen. Man ser himla slim ut i det.
    Sen är det kortare, empireskuren tunika som någon skrev.
    Tredje alternativet är att våga ha en slimad topp över men en liten skinnpaj (typ mc-modell) utanpå. Då skymmer den magen från sidan. Framifrån är det få som ser tjocka ut normalt.

• Hint

Jag kan tyvärr inte ha skjorta, finns ingen som min mage får plats i! Åtminstonde inte dom jag testat, och det är några stycken!
    Står i valet och kvalet om jag ska lämna tillbaka kjolarna, ingen vits om jag inte har något att ha till dom. Finns ju iofs många andra kjolar men dessa var så fina!

• ullis83

Jag är både tjockis och gravid, men just nu kan man ju komma undan...jag har dock en fråga, ska på bröllop en månad efter bf, vad fan ska man ha på sig?? Bröllopet är i slutet av juni

Lukas 070410 och lilltjejen bf 090521
  • Puffig Pingla
    Hint skrev 2009-04-02 15:01:52 följande:
    Jag kan tyvärr inte ha skjorta, finns ingen som min mage får plats i! Åtminstonde inte dom jag testat, och det är några stycken!Står i valet och kvalet om jag ska lämna tillbaka kjolarna, ingen vits om jag inte har något att ha till dom. Finns ju iofs många andra kjolar men dessa var så fina!
    Men har du kollat på tex Lindex? De har figursydda skjortor ända upp i strl 56. Ellos oxå. De har riktigt snygga kritstrecksrandiga och enfärgade skjortor upp i stora storlekar.
  • Hint

Det har jag nog inte gjort! Tack, ska kolla in dom!

Puffig Pingla skrev 2009-04-02 15:27:52 följande:
    Men har du kollat på tex Lindex? De har figursydda skjortor ända upp i strl 56. Ellos oxå. De har riktigt snygga kritstrecksrandiga och enfärgade skjortor upp i stora storlekar.
Svar på tråden Vi med större mage, vad ha på sig?