• tricksen

Cockerspaniel och barn

Hej! Vi funderar på att skaffa en cockerspaniel till sommaren och min fundering är att vad ni har för erfarenheter av dom och fungerar dom bra i barnfamilj? Vi har inga barn än men kommer nog att skaffa barn i framtiden.

• Svar på tråden Cockerspaniel och barn
  • hmcc

Det blir vad man gör dom till.

Alla är ju individer, den är vare sig sämre eller bättre än andra raser så jag tycker absolut ni kan skaffa cocker.

• Lije

Cockerspanieln har ett hjärta av guld. Jag är själv uppvuxen med ett flertal cockrar (amrisar) och har nu en egen, har aldrig varit ett problem med vare sig barn eller vuxna. Sen kan man som tidigare nämnts ha otur med val av hund, viktigt att kolla upp uppfödaren såklart. Men jag rekommenderar varmt cockern som familjehund.
    Lycka till!

• cajsasmamma

Vi har en engelsk cocker, och snällare barnhund kan man få leta efter...Men som sagt alla är indvider... Men jag , min dotter och våran ocker var och trimma Lissi i hennes gamla kennel och där var det 40st cockrar och ingen av dom ogilla min dotter (förutom en som har blivit slagen av ett barn, hon var livrädd)

Ett minus med cockrar är att det är mycket pälsvård, men med en så genomgod hund som våran lissi så är det bara kul...

• tricksen

Har hört och läst att det är jätte mycket pälsvård men det verkar ju vara så jätte härlig ras att det får man ta, känns det som. Stämmer det att röda engelska cockrar kan vara mer ettrig än andra färger? För min smak så är dom röda finast och kommer nog att skaffa en sån om det blir en hund i sommar.

• cajsasmamma

Våran är röd/vit engelsk cocker, snäll mot folk men väldigt hög i rang. Och det känner dom andra hundarna på lukten, tror jag iaf. För i helgen släppte jag in henne i ett rum med 20 andra hundar och alla bara "gav upp" direkt, dom med lägst rang tom la sig på rygg...

Ts förlåt nu svamla jag bara och håller mig inte alls till tråden..

Svar på tråden Cockerspaniel och barn