• Glad och mor

Snälla, tala om vad innehållsförteckning på Oboy!!!!!

Min son ska tydligen ha blivit bättre i mjölkallergin säger doktorn.
    Vi skulle prova att ha mjölk i maten.
    Vi blandade hans havremjölk med oboy och det gick bra!:)

Däremot smakade han ett kex där det stod i inehållsförteckningen: Mjölkchoklad 14%, skummjölkspulver, mjölksocker m m.

Eftersom han tålde Oboy vill jag veta vad det innehåller. Jag har varit inne på kraftood men det står inget om innehållet!

Såå tacksam för svar!

• Svar på tråden Snälla, tala om vad innehållsförteckning på Oboy!!!!!
  • skånetös78

Socker, fettreducerad kakao (emulgeringsmedel: sojalectin) druvsocker,salt,arom (vanillin) står det på mitt paket

*Välkommen älskade Linnea! 7/11-08*
  • skånetös78
    Glad och mor skrev 2009-03-31 20:32:15 följande:
    Va??? Står det inget om skummjölkspulver el liknande?
    Nope, det var samtliga ingredienser!
    *Välkommen älskade Linnea! 7/11-08*
  • Lilla Prussiluskan

Om du ska börja ge din son mjölk så prova skummjölkspulver sist. Innehåller mycket mer mjölkproteiner än vanlig mjölk!

• NettanFjärtan

Ja det står samma på mitt så det borde stämma då :D

• Glad och mor

Lilla prussiluskan! Aha, men då har jag alltså gett honom det "värsta" och han fick ju ingen allergisk reaktion, bara avsky av smak. Eftersom jag trodde att han fick en allergisk reaktion gav jag honom en betapred. Hoppas att jag inte förstört något...

• Elfva

"Vanligt" Oboy pulver innehåller inte mjölk (med undantag för sån oboy som är i portionsförpackningar som du blandar med hett vatten...).

• norgesessan

Nej, kollade upp oboyen när sonen fick mjölkfritt...Den är mjölkfri.

Emil 03-Jonathan 05 och Isabelle 2/2.09
  • Lilla Prussiluskan

Mitt tips är att du ger honom lite kokad mjölk först i ett par veckor för att se vad som händer, sen kan man börja ge skummjölkspulver.

Jag började med 1 tsk kokad mjölk som jag blandade i sonens mat. Efter en vecka så hade jag i 2 tsk kokad mjölk osv. Sen vanligt smör, ost och sist av allt kall mjölk att dricka.

• Cinamd

Jag googlade "innehåll i oboypulver" och fann att oboy inte innehåller någon mjölk ALLS så det kan ju förklara varför det funkade för ditt barn med oboypulber och havremjölk

Svar på tråden Snälla, tala om vad innehållsförteckning på Oboy!!!!!