• Lilla Fjun

Går ert barn som förskolan på Seminariegatan eller Albotorget?

Någon som har positiva/negativa erfarenheter av förskolorna på Seminariegatan och Albotorget i stadsdelen Linné i Göteborg?
    Ska snart söka plats och det vore roligt att få höra lite från er föräldrar som har barn där!

• Svar på tråden Går ert barn som förskolan på Seminariegatan eller Albotorget?
  • Vilmagbg

Vår son går på Albotorget. Det är en stor förskola med mycket barn men dom har en jättebra gård. I början tyckte jag det kändes skrämmande att vår son skulle gå där, efter som han bara var 1,5 år när han började. Inskolningen var lite kaos minst sagt då dom skolade in 12 barn. Vår son har alltid trivts väldigt bra och personalen är fantastisk och ser varje barn. Den pedagogiska verksamheten är bra och traditionell.
    Både på gott & ont.
    Ett insider tips är att välja avd Junibacken. Vår son gick på en annan avd men där har dom haft endel personalrotation sedan dess (han går nu på stora barns avd). Men jag är med i brukarrådet för förskolorna i Annedal och en personal som jobbar på Junibacken är också med där och hon verkar väldigt kompetent och engagerad.
    Seminariegatan (nya) har jag hört endel negativt om genom vänner som haft sina barn där men valt att flytta på dem.
    Jag var där och hälsade på när vi skulle söka plats till sonen (då fanns bara gamla Seminariegatan) och jag fick inget positivt intryck, trots att jag då hört en massa positivt om att dom jobbar aktivt med genus mm.
    Vår son är nu 5 år och har gått på Albo sedan han var 1,5 år.

• Lilla Fjun
    Vilmagbg skrev 2009-03-31 20:44:59 följande:
    Vår son går på Albotorget. Det är en stor förskola med mycket barn men dom har en jättebra gård. I början tyckte jag det kändes skrämmande att vår son skulle gå där, efter som han bara var 1,5 år när han började. Inskolningen var lite kaos minst sagt då dom skolade in 12 barn. Vår son har alltid trivts väldigt bra och personalen är fantastisk och ser varje barn. Den pedagogiska verksamheten är bra och traditionell.Både på gott & ont. Ett insider tips är att välja avd Junibacken. Vår son gick på en annan avd men där har dom haft endel personalrotation sedan dess (han går nu på stora barns avd). Men jag är med i brukarrådet för förskolorna i Annedal och en personal som jobbar på Junibacken är också med där och hon verkar väldigt kompetent och engagerad.Seminariegatan (nya) har jag hört endel negativt om genom vänner som haft sina barn där men valt att flytta på dem. Jag var där och hälsade på när vi skulle söka plats till sonen (då fanns bara gamla Seminariegatan) och jag fick inget positivt intryck, trots att jag då hört en massa positivt om att dom jobbar aktivt med genus mm. Vår son är nu 5 år och har gått på Albo sedan han var 1,5 år.
    Tack! Vad roligt att få höra lite innan man söker!! Vår son kommer oxå vara ca 1,5 när vi vill ha plats.
  • Lilla Fjun

Vad menas med att de jobbar aktivt med genus? (korkad fråga kanske, men ändå )

Svar på tråden Går ert barn som förskolan på Seminariegatan eller Albotorget?