• ViddernasVera2

Var kan jag få tag på en soffa med hög sitthöjd?

Hej, jag har opererat höften och behöver en soffa som är högre sitthöjd på och som är lätt att resa sig ur. Jag har letat bl a på IKEA men sitthöjden är bara 45 cm och så är sofforna ofta så mjuka att de är svåra att resa sig ur. Jag vill ha en snygg soffa, inte en som finns på vårdhem, utan en modern soffa men ändå högre. Den får vara mjuk och gärna med högt ryggstöd för bekvämligheten. Hoppas på råd om var man kan finna en sån soffa, butiker eller hemsidor.
    Tacksam för hjälp.
    Britten

• Svar på tråden Var kan jag få tag på en soffa med hög sitthöjd?
  • La Lola

Ett tips om du inte hittar nån soffa; snicka "fötter" till soffan!
    En kloss i botten o fyra sidostycken o sen ställer du ner soffans egna ben däri.

*mamma till Alma snart 9 år och Hedda född 13 mars-09*
  • Queen70

kanske kan funka med sovpuckar,,,

La Lola skrev 2009-03-31 22:40:21 följande:

Ett tips om du inte hittar nån soffa; snicka "fötter" till soffan! En kloss i botten o fyra sidostycken o sen ställer du ner soffans egna ben däri.
  • La Lola
    Queen70 skrev 2009-03-31 22:42:52 följande:
    kanske kan funka med sovpuckar,,, La Lola skrev 2009-03-31 22:40:21 följande:
    Ja...fast de syns....
    Benen jag menar ger ett mer diskret utseende. De går ju att bygga i olika träslag o måla i olika färger så att de "smälter" in.
    *mamma till Alma snart 9 år och Hedda född 13 mars-09*
  • ViddernasVera2

Det var ett bra tips, jag har letat runt på nätet och funnit nått som heter Comfort Living men det är inte några snygga soffor direkt. Det stod också att de var ensamma i Sverige med att sälja "sittriktiga" soffor vilket jag tycker är mycket märkligt.

Svar på tråden Var kan jag få tag på en soffa med hög sitthöjd?