Köttbullemacka!??!
Hejsan!!!
Vi ska ner till stranden idag, tänkte göra köttebullemackor med kalla köttbullar... Kan man äta det??
Hejsan!!!
Vi ska ner till stranden idag, tänkte göra köttebullemackor med kalla köttbullar... Kan man äta det??
Som med Mc frågan, varför skulle man inte få äta?
Klart du kan!!! Mumsa på bara
Ja men jag menar köttbullarna är ju kalla
Det finns väl inget hinder för att äta kall mat?
Men dom är ju inte råa Jag undrar oxå över mat ,,,, Jag älskar Rå falukorv på macka men den är Rå eller? Man ska inte äta rått kött men korv? *kramar*
Det har jag hört. Att man inte ska äta kall mat, men det kanske är när man gör det från fruset så ska man steka igenom det helt
Köttbullarna är ju redan tillagade. Naturligtvis skall man inte låta smörgåsarna ligga för länge varmt innan man äter dem. Detta gäller ju även om man inte är gravid, matförgiftning är ju lämpligt att undvika då också!
Falukorv är inte rå. Den är redan tillagad, liksom blodpudding.
Nej, men vi ska ha dom i frysväska. Så dom kommer inte att bli varma
oki.. så då kan jag äta falukorv på macka ?
Bra! Njut du av dina köttbullemackor! Ha det så trevligt på stranden!
jbch:Enligt livsmedelsverket så ska maten tillagas innan, så jag har tolkat det så att man inte ska äta ostekt falukorv, och jag älskar oxå att ta en kall skiva när jag steker
Kalla köttbullar...svårt det borde väl vara okej tycker man, de är ju stekta innan och det är ju inte falukorven så det borde väl vara okej.