21år och lungcanser
finns det fler som känner någon eller som har lungcanser och är runt 21 års åldern?
kan man få förlamning i benen eller svårt att röra sig om cansern spridit sig?
finns det fler som känner någon eller som har lungcanser och är runt 21 års åldern?
kan man få förlamning i benen eller svårt att röra sig om cansern spridit sig?
Trist att det ska bli pajkastning i denna tråd tycker jag.
TS, detta borde din läkare kunna svara på? Och om det inte handlar om dig så kanske du får följa med vederbörande på ett läkarkontroll och fråga egna frågor?
Jag vet av erfarenhet att om någon nära blir allvarligt sjuk så är det verkligen inte fel att prata med någon professionell om det, jag gjorde inte det därför att jag kände att jag inte orkade. Men jag skulle gjort det och borde egentligen göra det fortfarande. Men nu känns det lite för sent, liksom.
Har du själv cancer, TS, eller känner du någon som har det?
Om det är du själv, är det inte bättre att ställa frågorna om förlamning till din läkare? Jag menar bara att man lätt får felaktiga svar på ett sånt här forum.
Om det är någon du känner, så hör med den personen istället.
Ts jag känner ingen som är så ung med cancer. Men jag tror mycket väl att man kan få diverse problem med känsel osv om den sprider sig. Men jag är ingen expert på området.
Jag hade också pratat med doktorn. Jag känner ingen som haft lungcancer vid 21 men däremot 58 och 63.
Hur mår du? Orkar du med vardagen? Är det du som själv är drabbad eller är du anhörig? Jag tänker på dig
Bry dig inte om stavpolisen.
När man får cancer gör det ont, framförallt när den spridit sej, alltså bröstcancer märker man ju inte men om cancer sprider sig vidare i skelett så gör det ganska ont. Ofta är dte så man märker detta. OCh man kan få lungcancer som 21 åring, men då är det ofta för att man har haft det någon annanstans tidigare, så den har spridit sig dit. Fråga gärna om det är annat du undrar över.
Ja det trycker nog på någon nerv som påverkar känsel i benen....Tycker att du ska ringa till någon typ av cancerrådgivning, där får du nog bättre svar och framförallt råd.
Här finns ett bra forum för stöd och frågor.
www.cancerfonden.se/sv/Prata/Forum/
Hoppas du får svar på allt du vill veta. Om det är en väldigt nära vän så skulle jag gå och prata med någon professionell, t.ex. kurator eller liknande...
*kram*
Usch vad jobbigt, förstår att du är jätteorolig för din kompis. Det låter extremt, extremt ovanligt med lungcancer hos en 21-åring. Tyvärr kan det säkert förekomma, har för mig att Dogge doggelitos fru avled i lungcancer endast typ 30 år gammal.
Förlamning kan bli en komplikation av cancer även om det är ovanligt. Lungcancer sprids ofta till skelettet eller hjärnan vilket kan ge alla möjliga konstiga symtom. Sätter det sig nånstans i rygggen kan det säkert trycka på olika nerver som gör det svårt att röra sig.
Massa kramar!