• nexie

Hjälp WORD snabbt! Konstiga tecken!!

HJälp hur får jag bort det konstiga i mitt worddokument?
    Kllickade på nåt o det kom upp massa konstiga tecken, texten är lite föskjuten och allt blev helfel......
    Bland annat några konstiga tecken som ser ut som felvända P men med dubbla streck..... nån som fattar och kan hjälpa mej? Akut!

• Svar på tråden Hjälp WORD snabbt! Konstiga tecken!!
  • Bittersweet2012

Lite svårt att hjälpa dig när man inte kan se dokumentet... Men försök backa eller stänga ner dokument utan att spara. Annars känns det som att du har tryckt på incoding o valde fel code helt enkelt i så fall måste du incoda igen....

• Psychomantia

Kan det kanske vara att du tryckt på någon knapp som "punktar" upp texten? Svårt att förklara, jag har inte word så jag kan inte kolla...

• Jojjanna

Du har förmodligen tryckt på en knapp uppe i verktygsfältet som ser ut precis så - som ett felvänt P med två streck.

Med den knappen intryckt så får man punkter för varje mellanslag, en enterpil vid varje radbrytning etc etc dvs den visar vad man gjort i dokumentet. Om du trycker på den knappen igen så försvinner det...

Hoppas du förstår på min beskrivning!

• nexie
    Jojjanna skrev 2009-04-01 09:08:19 följande:
    Du har förmodligen tryckt på en knapp uppe i verktygsfältet som ser ut precis så - som ett felvänt P med två streck. Med den knappen intryckt så får man punkter för varje mellanslag, en enterpil vid varje radbrytning etc etc dvs den visar vad man gjort i dokumentet. Om du trycker på den knappen igen så försvinner det...Hoppas du förstår på min beskrivning!
    Tack så mycket min dag är räddad!!!!
Svar på tråden Hjälp WORD snabbt! Konstiga tecken!!