• kissemiss

Öppna förskolor i Malmö?

Någon som vet vilka öppna förskolor det finns i Malmö och vilka öppettider de har? Jättesnällt om någon ville svara!

• Svar på tråden Öppna förskolor i Malmö?
  • bina85

finns familjens hus vid folketspark. vet att dem har öppet på torsdagar för barn 0-1 år. 13.00-15.30 (sång 14.00) men var där ett bra tag innan 14.00 för det brukar vara fullt. =)

• Lisa 68

Vi går på babycafé i kirsebergs församling, jättetrevligt. I princip alla församlingar i Malmö har något för hemmagående föräldrar o barn. Sök på google på församlingarna så får du veta mer. Upplever inte att det är så religiöst utan mer som en samlingspunkt, om man nu oroar sig för det.

• isamarie

Gå in på www.malmo.se och klicka på de olika stadsdelarna och vidare till "förskolor & grundskolor", så hittar du information om de olika öppna förskolorna.

♥≈♥≈♥ Älskade William ♥≈♥≈♥
  • A L

Gick på öppen förskola / babycafe med sångstund i st Andreas kyrka vid fridhemstorget. På sommaren flyttade de ut i en villa i närheten. Jättetrevligt men det verkade vara mycket grupper av föräldrar som gick tillsammans. Håller med. Inte vidare religiöst.

Bor nu i Riseberga och har sett att Husie församlingshem har en massa barnstolar i ett av fönstren, inte kollat men hoppas på det eftersom jag nu är höggravid. Tar också gärna emot tips om aktiviteter här i närområdet, om jag får hänga på tråden! :)

• Salmiak73

A L skrev 2009-04-01 22:26:26 följande:

Gick på öppen förskola / babycafe med sångstund i st Andreas kyrka vid fridhemstorget. På sommaren flyttade de ut i en villa i närheten. Jättetrevligt men det verkade vara mycket grupper av föräldrar som gick tillsammans. Håller med. Inte vidare religiöst. Bor nu i Riseberga och har sett att Husie församlingshem har en massa barnstolar i ett av fönstren, inte kollat men hoppas på det eftersom jag nu är höggravid. Tar också gärna emot tips om aktiviteter här i närområdet, om jag får hänga på tråden! :)
    Bor själv i Riseberga och har en dotter på ca 2 år. Var mkt med henne i husie församlingshus när hon var mindre och jag var mammaledig. när jag gick, så var det på tisdagar och vi var ett stort gäng 15-30 mammor (ibland pappor också) per gång. det var lekstund, sångstund och fika där man bjöds på frukt, ibland kaka , kaffe och te osv. varje gång. Jättetrevligt! Dessutom var det inte alls religöst utan avslappnat och utan tvång.
    Man kom väldigt lätt in i gruppen även då man var ny.
    Vet också att biblioteket på videdalskolan har babycafe på torsdagar.
  • kissemiss

Tack för tips! Ska kolla tider för st andreas kyrkan som ju är i närheten. nu när det är så fint väder kan man ju ta en promenad till en annan del av stan också!

Svar på tråden Öppna förskolor i Malmö?