• Reglementet

Stadsvagn?

Vi ska flytta till en lite större stad, och har tänkt införskaffa en ny vagn. Dottern är 8 månader nu, kommer vara 9 månader när vi väl har flyttat. Någon som har tips på en bra vagn, som är enkel att styra, inte tar upp så mycket plats.

Nåt?

• Svar på tråden Stadsvagn?
  • Pnyxtra77

Bra fråga! Har också en dotter på 8 mån. Söker en smidig stadsvagn som är enkel att styra. Kanske något åt sulky-hållet. Ngn som har tips?

• Sirendes

Bugaboo Bee är mitt tips. Smidigare finns inte (vad jag vet), dessutom vändbar sittdel. Vi bor nu i Sthlm och den fungerar toppen överallt!!

• Tokfrjant
    Sirendes skrev 2009-04-03 16:48:45 följande:
    Bugaboo Bee är mitt tips. Smidigare finns inte (vad jag vet), dessutom vändbar sittdel. Vi bor nu i Sthlm och den fungerar toppen överallt!!
    Kan man fälla ihop den utan att behöva ta väck sittdel?
    Vändbar sittdel eller vändbart handtag?
    Tar den liten plats när man fäller ihop den?
  • Sirendes

Kan man fälla ihop den utan att behöva ta väck sittdel?
    Ja :)
    Vändbar sittdel eller vändbart handtag?
    Vändbar sittdel.
    Tar den liten plats när man fäller ihop den?
    Ja, mkt liten, tror inte man kan få mindre utan att köpa paraplysulky?

• Tokfrjant
    Sirendes skrev 2009-04-03 19:22:08 följande:
    Kan man fälla ihop den utan att behöva ta väck sittdel?Ja :)Vändbar sittdel eller vändbart handtag?Vändbar sittdel.Tar den liten plats när man fäller ihop den?Ja, mkt liten, tror inte man kan få mindre utan att köpa paraplysulky?
    Toppen! Fast den är dyr va?
    Vart köpte du din?
  • Sirendes

Den kostade 4 800 kr, tror det är samma pris ungefär överallt. Köpte min på kopbarnvagn.se. Dyrt för att vara mer av en sulky, men billigt för att vara vändbar och god kvalitet.

• Tokfrjant

Finns det en vanlig butik att köpa den i eller kan man bara köpa den genom internet? Skulle vilja testköra den innan.

• JohannaOMikael

Emmaljunga Nitro City eller City cerox 360. Smidiga som tusan.
    har en Nitro city och är hel nöjd. City cerox 360 kan man vända styret på också.

♥ Heidis mamma ♥ 4 Nov- 2008
  • Blåbärssaft

Urban Jungle vagn. Dock kan du inte vända barnet mot dig...Vi hade en tills vår son blev sex månader (liggdelen) men då vi inte ville ha honom vänd bort från oss köpte vi en brio som vi nu använder. ÄLSKADE urban vagnen och kommer att använda den så fort vår son (och jag) är redo att vändas bort...

• Dixie

vi har en kronan sulky som jag tycker är jättebra - den är dock bara framåtvänd, men smidig, lätt att köra, blir liten ihopfälld

Svar på tråden Stadsvagn?