• Eme800

Junibacken -erfarenheter

Hej, jag ska ta min brors barn till JUnibacken elelr något annat skoj i sthlm, vad tycker ni? är Junibacken prisvärt? Hur är upplevelsen? Berätta gärna hur gamla barnen var vid tillfället...finns det något för mindre barn och större barn, var går gränsen?

• Svar på tråden Junibacken -erfarenheter
  • Söderböna

Junibacken är kul, men det är ofta otroligt mycket folk där.

Vår plutta älskar Junibacken (5 år nu), men hon gillade det nog som allra mest när hon var runt 3.

Tror inte barn som börjat skolan uppskattar det lika mycket.

• Lilaa

Jag var där med min dotter i sommras och då var hon nästan 5 år. Vi hade jättekul, fanns massor att leka och titta på och så hade dom tetater. Passar alla barn mellan 2 och 7 år tycker jag. Skulle verkligen rekomendera junibacken.

• gravida06

Det är helt okej.. Jag hade förväntat mej mera..
    För inträde + parkering vart en slant för hela familjen.
    Hade systern på 9 och dotter på 2 med oss..
    Dom hade kul båda två..
    Pippishowen gick hem för den lilla..

Men inget man kastar pengar på flera gånger per år kanske?!
    Då skulle ja hellre åka till Nickis äventyrslek elr liknande helg upplevelse.

• Eme800

Tack.. fler? Hur många timmar är man där typ? Varför är det inget kul för de som är över 6-7 år? Är det bara som en lekpark? Finns ju årskort också - eller räker det med en gång?

• Lilaa
    Eme800 skrev 2009-04-01 16:09:57 följande:
    Tack.. fler? Hur många timmar är man där typ? Varför är det inget kul för de som är över 6-7 år? Är det bara som en lekpark? Finns ju årskort också - eller räker det med en gång?
    Alltså det är ju lite dyrt men värt det tycker jag, det finns typ ett stort rum men en massa småhus och grejer att kolla på och så är det lekhörna och ett tåg man åker och så berättar en röst om astrid lindgren och hennes sagor och dom har byggt upp allt i mini format, lite svårt att förklara och delen med bröderna lejonhjärta och mio min mio kan vara lite skrämmande. På nedre plan är en mindre teatrer och på övre plan en större teater och där finns även pippis hus som man kan leka i. Vi var där hela dan. Passar visst för 6 åringar tycker jag även äldre men beror väl på hur dom är.
  • Eme800

ah Sagotåget (kollade hemsidan) verkar ju supermysigt! Hur många timmar är man där?

• UmeåElin

Alltså, jag ÄLSKAR junibacken. Har varit där med tre åring, tio åringar och vuxna. Aldrig har vi varit där och inte varit nöjda.

Oftast brukar vi vara där två-tre timmar. Man kan ju fika och äta där om man vill.

• Tant Green

Min 3,5-åring älskar det, och har gjort det senaste året ungefär. Men hon vägrar åka sagotåget igen, hon gjorde det en gång men tyckte det var jätteläskigt.

• lokisse

Jag älskar junibaken brukar hänga där om jag kan roffa at mig ett barn i lämplig alder (min älskade guddotter börjar bli för gammal för att vilja hänga där med mig nu hon är 7) jag och hon var ett oslagbart junibaken team förr om aren vi var där hela dan utan svarigheter. dom har olika förestälningar och lek och sangstunder med riktigt profsiga skadisar och en utstälning som ändras nagra ganger per ar tror jag sedan finns pippis hus och möjligheter att klä ut sig och leka där det finns en liten stad som man kan leka i dom olika husen varav ett är en värkstad och tusen sma saker. själv skulle jag kunna sitta timmar i sago taget och kolla in alla mysibga detaljer.
    men roligast har man nog om man är ca 3-6 ar gammal eller som jag 20-1000 och älskar att leka.

De omnibus rebus et nonullis aliis
  • Eme800

Hi hi låter ju härligt det där...vaddå klä ut sig, har de utklädningslåda? Lär sig barnen någotning eller är det endast lek? (kollar på andra alternativ som Tom Tits)

Svar på tråden Junibacken -erfarenheter