Cillisen skrev 2009-04-01 19:19:27 följande:
Atamon; Tack för ditt svar! Jag kanske inte var tydlig i mitt inlägg men det är som sagt 1 år sedan hon gick bort och vi ska ordna en minnesstund nu till hennes minne. Mat kan vi nog tyvärr inte ha då det var över 150 st på hennes begravning så vi vet inte hur många som kommer nu. Vi har tänkt baka och sälja fika mest för att det ska gå till ett gott ändamål. De pengarna som kommer in ska vi skänka till cancerfonden, sen musik i bakgrunden. Försökt ragga några som kan spela men tyvärr inte lyckats. Annars dår det vara ett fint tillfälle att träffas, fika och minnas vår fina vän tillsammans.
Okej, då är jag med

nej, det blir nog svårt att ordna med mat om ni inte vet hur många som kommer. Er tanke med att baka och sälja fika är bra. När det är minnesstund så lång efter skulle jag inte ha präst, men kanske någon av er eller andra vänner kan säga några ord? annars så tror jag att det räcker gott och väl att alla samlas. Ett kort på er vän på ett bord, och en bok att skriva hälsningar i kanske? det var det på en minnesstund jag var på (iofs så var det i anslutning till begravningen). Då var det de anhöriga som fick boken sedan.
Jag tycker det är fint gjort av er att samlas ett år efteråt! Beklagar förlusten av er vän.