• Alle

Vad har ni för säng?

Med anledning av en annan tråd om vilken sida man sover på så, blev jag nyfiken på vad ni har för säng - alltså dubbel, enkel, hel madrass delad madrass, Hästens eller Ikea...

Själv så har vi en 180 dubbelsäng med delade sängbottnar. Dux. Ovanpå det har vi varsin 7 cm Tempur bäddmadrass. GRYMT skööön!!!

• Svar på tråden Vad har ni för säng?
  • Madam

jag har en 90 cm säng i min studentlägenhet (ingår), en 105 cm säng hemma hos mina föräldrar och pojkvännen har en 105 cm säng hemma hos sig.

• Jezika

hästen.... mmmm helt underbar!

• Sarah 28

Vi har en Carpe Diem, kontinentalmadrass. Sover som en gud i den!

• Auro

En billig djävla IKEA-säng som jag får jätteont i höfterna av! grrrr. För övrigt är den 180 cm bred.

• Pyris

Ja..vi hade vattensäng när vi träffades för 10 år sedan. Sen skaffade vi en 180 cm med resårmadrass och vi fick så ont i ryggen bägge 2, och så tyckte vi att den var onödigt stor..vi låg bara på ena sidan sängen ändå. Så vi bestämde oss för en vattensäng..dessutom är det varmt o skööönt på vintern. Fast nu vill helt plötsligt alla våra barn ligga i våran lilla säng..så det kan bli liiite trångt ibland när vi ligger 5 stycken i sängen

• Auro

Vattensäng låter härligt!!! *avis på pyris*

• Gisse the one and only

En 160 säng, med hel madrass och tjock bäddmadrass. Jag hatar skarven i mitten så det blev en när jag bestämde senaste köpet

• Karpet

En helt fyrkantig säng som är 2 meter åt båda hållen. Jag älskar stora sängar.

Svar på tråden Vad har ni för säng?