• parasiten

korg till bebisen

Har nu varit hemma hos föräldrarna och rottat fram "min" gamla korgsäng...
    trodde det skulle bli så fint i barnrummet..Men blev verkligen inte som jag hade tänkt mig. ser först ut som en hundkorg o sen är underredet mycket fult enligt min smak.Gillar inte träfärgad rottingstuket som den har!
    Vet inte hur jag ska kunna göra denna snygg, gillar inte när det blir för mycket tyg som hänger heller annars så kunde mna ju klä den har jag sätt förslag på.
    men undrar om det är några som har bilder på sina korgar. så jag kan få lite ideer för att göra om den eller om jag ska låta den stå i bodden i 20år till!!

• Svar på tråden korg till bebisen
  • parasiten

Snälla hjälp mig någon..
    eller är det så att den inte finns något hopp för denna säng.. Vill försöka spara så mycket som möjligt på pengarna. väntar på drömhuset!!

• ucka

måla den vit?

(och ev. sy överdrag till insidan)

Vi har korg, men jag har sytt nytt överdrag till den... vet inte om jag har några blider...

• ucka
    20090401sängen.jpg

Så här är vår...
    (det som syns av korgen är benen, bild finns i galleriet)
  • FIAPIA

Hej
    Hade också min gamla korg till sonen. Den var redan vitmålad så vi målade den vit igen och sedan klädde jag bara insidan med ett tyg, inga volanger eller så. Jag använde en billig bäddmaddrass som jag klippte till och klädde med tyget, ungefär som ett spjälsängsskydd. Överst sydde jag dock en liten veckad tygkant som sticker upp ca 2 cm. Har inga bilder på denhär datorn men jag kan fixa det om du vill se.
    Lycka till!

• Ms Kanga

Det går lika bra att använda spjälsäng från början om du inte gillar korgen. Bebisar gillar när det är trångt.  Om du vill göra spjälisen lite mysigare för bebisen rulla ett badlakan till ett U eller en ring. Man kan också köpa eller sy ett baby nest http://www.fagerlunds.net/trean/BabyNest.htm. Jag sydde ett babyNest som vi använde jättemycket dels i spjälsängen men också som bädd på soffan så att bebisen inte rullade iväg. Kan rekommenderas.

• Zina

har precis som du en korg i rotting, köpte beg.
    Tänkte måla den vit.

Tyget är blått men jag vill byta ut det, är dock inte superhändig vid symaskinen. Vet dock att man kan köpta nya sängkläder till korg i vissa barnbutiker men antar att de kostar en slant.

Ingen du känner som kan sy?

Svar på tråden korg till bebisen