• mima22

någon som har börjat med puregon? Mars/April

Hej på alla,

Jag är 24 år gammal, gift med en underbar man, vi försökte få barn under 2 år men vi misslyckades :cry: därför att min menstruation är oregelbunden vilket gör mig illa. Min läkare bestämde att jag skulle gå på ägglossningsstimulerande behandling med hjälp av läkemedel (puregon spruta+ ovitrelle). jag har tagit "puregon" injektioner under 6 dagar (300ml) sedan gick på ultraljud undersökning då fick jag veta att min slemhinna såg bra ut "tjock nog" som läkare sa, men mina ägg var för små :cry: enligt läkare jag måste förtsätta med sprutor under de kommande 5 dagar (250ml) och se till om mina ägg har blivit förstorade men inte för mycket.

jag är mycket nervös det är därför skulle jag vilja höra om det finns andra som har haft lika problem som jag och lyckats ännu att bli gravid. Hur gick det till? Är det för mycket negativ att ha små ägg?

Jag är tacksam för era svar och stöd :tummenupp:

• Svar på tråden någon som har börjat med puregon? Mars/April
  • sponen

Hej jag ska börja med puregon på fredag jag vill gärna veta hur det har gått för dig, har du ätit pergotime innan

• Aqua ros

Jag tar Puregon nu och ska på vul på Fredag,så då kan jag svara på om jag har fått bra resultat eller inte. Jag har tidigare tagit Pergo men alltid fått tunn slemhinna!

Jag tar 150 IE i fyra dagar av Puregon.

♥~*~♥ Längtan ♥~*~♥
  • mima22

Hej Sponen,
    Det har gått lite långsamt för mig i början, under 4 VUL undersökningar (15 dagar) kunde inte läkaren se någon ändring vad gäller min äggutveckling, sedan dag 20 hade VUL visat att ett äggblåsa hade vuxit till (16,5 mm) jag kan även känna det det blev så att jag måste ta sprutan 3 dagar till (ti-ons-tors) dos: 75mm och sedan äggolssningspruta (Ovitrelle) på fredag. Vi får se vad som kommer att hända :)

-Jag har inte ätit pergotime förr, det här är första gången jag tar puregon.
    Jag har hört att det är en stor chans att slemhinnan blir tjockare av puregon.

Lycka till Sponen och Aqua ros :)!!

• Allt går fort

får man vara med här? ska börja äta den om några veckor beroende på när min mens kommer.

• Aqua ros

Spännande att se hur det går för oss!

Sponen och Allt går fort, har ni tagit Pergo innan ni börjar med Puregon?

♥~*~♥ Längtan ♥~*~♥
  • mima22

Här finns plats för alla :) Välkomen :)

• sponen

Jag har tagit pergo enkel och dunbel på dubbel blev jag gravid och fick missfall för en vecka sedan det har varit skittufft efter allt kämpande, hur har det sett ut för er andra har ni testat pergotime och hur har det gått har det växt till sig men ej släppt på en tablett har blåsorna varit 18 mm men tror ej de lossat, hoppas att jag inte behhöver så stor dos

• MikaelaP

Hoppas att man får vara med här.
    Jag tog min första Puregon spruta igår, men jag har rätt låg dos i början (75IE), möjligt att den kommer ökas efter ett tag. Jag har ätit ett antal kurer med Pergo, men det har inte funkat så bra som vi har velat, så nu testar vi med Puregon. Men jag ska även ta Orgalutran-sprutor efter några dagar med Puregon för att försöka att få ner mitt LH-värde. Är det någon utav er som har behövt/behöver göra detta?

• Swweetiie

Halloj!

Jag fick börja med puregon 15/5 (50IE).
    Har dock inte hänt något.. så ökad dos 58IE.
    Koll imorgon så det ska bli spännande!

Har tidigare ätit trippel kur med pergotime, 1 ev lyckad ägglossning.
    Men läkaren tyckte vi skulle köra med sprutor nu ist då de ska vara mer effektiva.

Vi har försökt få barn 1 år medicinsk väg utan framgång.. *suck*

Hoppas de går bättre för er!

• MikaelaP

Jag har varit på vul två gånger hittills och det ser faktiskt bra ut, en äggblåsa som växer bra. Jag har en dos med puregon på varannan dag 50IE och varannan dag 75IE. Jag ska på mitt nästa vul på torsdag så jag hoppas att det ser bra ut så att jag kan ta en spruta för att kicka igång ÄL.

Vi har försökt få barn på medicinsk väg i ca 1 år, jag hoppas att vi ska lyckas snart.

Svar på tråden någon som har börjat med puregon? Mars/April