• Smulan 2

bakåtvända..hur länge?

hur länge har era barn /ska ni ha era barn bakåtvända i bilen??? vet att de rekomenderar 4-5 år va??? lr nått sånt?

• Svar på tråden bakåtvända..hur länge?
  • Smulan 2

Tant Blå skrev 2009-04-01 19:41:35 följande:

Precis, följ rekommendationen...
    jag gör det..men mitt X som öär pappa till dotterna..har vänt henne..... sitter endast på en bilkudde.... i framsättet..

hålle rpå att bli tokig........
  • Cecci78
    Smulan 2 skrev 2009-04-01 20:00:44 följande:
    hon är 3 år i maj
    det är riktigt farligt om de är med om en olycka!, skulle inte låta henne åka med honom om hon inte satt bakåt. min pojk är 4 år och 4 mån och han sitter bakåt o ska göra det till han är 5 minst
  • thecarseatlady

Smulan 2 skrev 2009-04-01 19:46:36 följande:

Tant Blå skrev 2009-04-01 19:41:35 följande:
    jag gör det..men mitt X som öär pappa till dotterna..har vänt henne..... sitter endast på en bilkudde.... i framsättet..hålle rpå att bli tokig........
    Skulle hon vara min dotter skulle hon absolut inte åka med honom då längre! Ett barn som inte ens har fyllt 3år är på tok för litet för att bara använda en bälteskudde!

Det är ju din uppgift som mamma att se till så att ingen utsätter ditt barn för onödiga risker och faror. Så kräv att han låter henne sitta bakåtvänd i en ordentlig bilstol!
  • Cecci78
    Smulan 2 skrev 2009-04-01 19:46:36 följande:
    Tant Blå skrev 2009-04-01 19:41:35 följande: jag gör det..men mitt X som öär pappa till dotterna..har vänt henne..... sitter endast på en bilkudde.... i framsättet..hålle rpå att bli tokig........
    är det airbag i framsätet?

bara bilkudde rekommenderas ju inte förens de är rätt stora... först bakåtvänt sen framåtvänd stol med hög rygg o sen efter det bara kudde. har du pratat med exet?
  • norgesessan

Oj, inte bra....JAg har skaffat en av de största stolarna, och den kommer att användas till stolen är urväxt, han är 6 år nu, hinner bli 6.5 iallafall...(han väger 20.5 nu)

Emil 03-Jonathan 05 och Isabelle 2/2.09
  • laya

Min dotter sitter framåtvänd i baksätet. Vi var med om en trafikolycka och hon klarade sig MEN jag önskade att hon hade kunnat sitta bakåtvänd.

Jag skulle säga att låt barnet sitta bakåtvänd så länge som möjligt.

• cicci85

TS: skriv ut info från NTF om varför de ska sitta bakåtvända och ge honom!

Min son är 3,5 och ska sitta bakåtv'nd i min bil tills stolen är urvuxen och i pappans bil kommer han att få sitta framåt från att han är 4 år. Nu flyttar vi hans stol när vi åker pappans bil... Och lillebror har en stol i varje bil.

Svar på tråden bakåtvända..hur länge?