• Längtandsfull

Hur gör man för att bli av med massssa myror :-(

Inte långt ifrån vårt hus finns det ett antal stora myrstackar...
    Idag har vi hittat 3 st myror inne... hur skall vi göra för att helt säkert bli av med dom?

VILL VÄRKLIGEN INTE HA DOM HÄR I SOMMAR!

• Svar på tråden Hur gör man för att bli av med massssa myror :-(
  • Duckan74

Vi ringde Anticimex och fick myrfällor att sätta ut på landet. Det hjälpte.

• Längtandsfull

ok då skall jag göra dit imon för jag gissar att dom inte har öppet nu...

hittade pricis en myra till och som jag sa till sambon så kommer jag inte bo här medans det är myror inne.

det får kosta vad det vill...

• turkos

Köp "myrr" Ett medel/pulver du kan köpa på tex ICA eller COOP. Strö ute längs huskanten, det tar mindre än ett dygn och myrorna är borta! iallafall hos oss.

• Längtandsfull
    turkos: jag har funderat på det att typ hälla 2 burkar myrr över varje stack och massor av burkar runt huset.

men hur ofta behöver man göra det?
  • Silverkatten06

Åh, stackare! Det där är ju asjobbigt! Vi hade problem med myror i vårt förra hus och jag testade allt! Kanel, Myrr, flera olika myrfällor, sprayer mm. Funkade inte! Till slut testade vi Nippons myrfälla och det var den enda som funkade. Det är skillnad på skit och skit tydligen

Man är inte dum i huvudet bara för att man är kort
  • JenJa

För myrorna inomhus rekomenderar jag myrdosor som du kan köpa på tex granngården. Sen utomhus finns det ett pulver som du både kan strö och vattna ut, då skulle jag ha vattnat ut den för de ger bästa resultat och de går ner i jorden...

• Längtandsfull
    Silverkatten06 : vad är Nippons myrfälla? ne det är värkligen inte kul...
    kommer att flytta här ifrån ett tag om dom inte försvinner nu genast..

JenJa : vad är det för dosor? vart har man dom?
    VAdå vattna ut? menar du hälla massor av vatten på stackarna? försvinner dom värkligen då helt?
  • Silverkatten06
    Längtandsfull skrev 2009-04-01 20:50:22 följande:
    Silverkatten06 : vad är Nippons myrfälla? ne det är värkligen inte kul... kommer att flytta här ifrån ett tag om dom inte försvinner nu genast.. JenJa : vad är det för dosor? vart har man dom? VAdå vattna ut? menar du hälla massor av vatten på stackarna? försvinner dom värkligen då helt?
    Nippons myrfälla är en myrdosa med gift. En liten plastburk som man lägger en klick gelaktigt gift i. Detta lockar till sig myrorna som sedan bär med sig giftet hem till boet och alla myror dör. Alla myrfällor funkar mer eller mindre likadant, men hos oss var det bara märket Nippon som funkade.
    Man är inte dum i huvudet bara för att man är kort
Svar på tråden Hur gör man för att bli av med massssa myror :-(