Hur tänker ni kring det här med höga priser på bondkatter?
Är lite nyfiken på hur ni andra tänker kring det. Man ser ibland annonser om katter där priset är väldigt högt mot vad det brukar vara för vanliga bondkatter, allergi brukar anges som skäl till omplaceringen och priset brukar motiveras antingen med att de vill hitta rätt ägare (uppenbarligen kan det bara vara rätt ägare om ägaren har gott om pengar) eller så hör man att de vill höja kattens status. Oftast ligger katten ute länge och priset sänks.
Hur tycker ni?
Jag kan tycka att visst är det hedervärt att vilja höja kattens standard men jag tror inte det fungerar genom att ta priser som är skyhögt över det vanliga. Det finns katter i mängder och åtr mängder i hela sverige som praktiskt taget skänks bort och även om det finns de som på nätet säger sig kunna betala skyhöga överpriser för att höja statusen så tar ju i praktiken folk en katt som skänks bort vilket medför att säljaren antingen får sänka priset eller avliva katten om de inte vill ha kvar den.
Jag tycker det är synd att avliva en katt bara för en principsak när man om man tar vanligt pris kanske hittar det mest perfekta hem man kan tänka sig åt sin katt.
Men jag vet inte, bara en tanke egentligen.