• eiman

Nogon som bott på Viva Tropic - Alcudia

Hej

Är det ngn som bott på Viva Tropic och vad tyckte ni om hotellet.

• Svar på tråden Nogon som bott på Viva Tropic - Alcudia
  • Annasmamma

Jag har varit utanför, det ser rätt ok ut men det ligger inget bra till ...tycker jag som är bortskämd med Pyramiderna...hihi...Alcudia i allmännhet är fint ju...skulle kunna bosätta mig där.

• eiman

Vad mänar du att det inte ligger bra till.. Vi bokar så sent så det finns inte mycket att välja på...

• sjuttiofyran

Hej!
    Viva Tropic är ett jättebra hotell! Det ligger nära stranden (ca 250 m) och hamnen. Runt hotellet finns massor av restauranger, men det ligger ändå ganska lugnt till.
    På hotellet ordnas en massa aktiviteter för barn o vuxna och minidisco på kvällarna. Barnen brukar gilla deras figur, Bufo, som finns på alla Viva-hotell.
    Vad jag förstår så har de ordnat en ny pool till barnen, med en massa lekanordningar i. Om du vill ha mer info. kan du ju alltid kolla på hotelsviva.com.
    Det var ett antal år sedan jag bodde där...

• aquamarin

Har också bott där, men det är 6 år sedan. Tyckte det var kanon! Härlig pool, nära till det mesta mm.

• 3mamman

Håller med ovanstående bodde där för ca 4 år sedan. Ffa är läget super om man gillar att gå ut coh äta på kvällarna nere i marinan.

• LOTTAAA

Hej
    jag bodde där för 2 år sedan, jätte fint och jag tkr det är ett fint läge, nära till det mesta.
    Nu har de en stor barn pool oxå med ett sjörövarskepp med en massa annat, och en ny vuxenpool med stora sängar som man ligger på och slappar med såna där vita sänghimlar.
    JÄTTEFINT, verkligen! Du kommer inte ångra dej!
    Vi ska åka dit igen med familjen 2 veckor i augusti.

• Mama72

Vi bodde på Viva Tropic sommaren -09 och vi var supernöjda! Reste med en 1-åring och en 14-åring. Tonåringen hade hur mycket som helst att göra då det anordnades aktiviteter hela dagarna. 1-åringen trivdes i den nya barnpoolen med sjörövarskepp, vattenrutchkanor och sprutande vatten. Det fanns även gungor, hoppborg, minigolf...

Vi vuxna trivdes i vuxenpoolen (18+) med härliga solsängar och den lugna atmosfären. Frukosten på hotellet var toppen! Vi testade buffén en kväll men var inte lika förtjusta i den, men vad gör det... det finns hur många restauranger som helst inom promenadavstånd.

• Mama72
    Mama72 skrev 2009-04-28 21:20:17 följande:
    Vi bodde på Viva Tropic sommaren -09 och vi var supernöjda! Reste med en 1-åring och en 14-åring. Tonåringen hade hur mycket som helst att göra då det anordnades aktiviteter hela dagarna. 1-åringen trivdes i den nya barnpoolen med sjörövarskepp, vattenrutchkanor och sprutande vatten. Det fanns även gungor, hoppborg, minigolf...Vi vuxna trivdes i vuxenpoolen (18+) med härliga solsängar och den lugna atmosfären. Frukosten på hotellet var toppen! Vi testade buffén en kväll men var inte lika förtjusta i den, men vad gör det... det finns hur många restauranger som helst inom promenadavstånd.
    Sommarnen -08 skulle det givetvis stå...
  • mammiz77

Vi bodde på viva tropic två veckor i sommras och vi trivdes jättebra.
    Har bara positivt att säga om detta hotell och jag skulle mer än gärna åka tillbaka dit,barnen vill också tillbaka dit.

• eiman

Det känns bra att veta att vi har valt bra hotell. :)))
    Vi har valt halpansion så nu undrar jag om någon har ättit på hotellets restaurang och vad ni tyckte om maten. Vi har två små barn med oss så det är viktigt att maten är god.

• Lilliy

Det är ett par år sedan jag bodde på Viva Tropic men tycker att det nog är det bästa hotell jag bott på av alla ställen jag bott på runt medelhavet. Är inte jätteberest, men varit utomlands en 8ggr el ngt och har varit på Mallorca hälften av dom tror jag. Supermysig ö, bra mat, kort flygtid, bra stränder och mysig shopping i Palma. (Men det är ju lite långt när man bor i Alcudia) Enda nackdelen med Spanien är väl att det inte är så billigt. Som Sverige kan man väl säga...

Som sagt ett par år sedan jag bodde på Viva Tropic, men vi tyckte maten var kanon!! Mycket olika sandwichar med tillbehör (väldigt goda) pastarätter och så. Nu vet jag inte om det är middagen på kvällen ni får i halvpension?! Vi åt iaf där flera kvällar också och det var aldrig ngt att klaga på.

Tycker inte heller att d låg så illa, tog kanske 5 min att gå ner till havet och där nere hade du ju även marinan med restauranger och butiker.
    Trevlig resa! Sjäv åker jag till Kreta på tors, inget ställe du varit på??

• eiman

Tack för era svar. Hoppas bara vi får fint väder.

Lilly trevlig resa till dig också och alla andra som ska resa :))):)))

• LOTTAAA

jag har varit på kreta 2 ggr, båda gångerna i Agia Marina / Kato stalos. det ligger nära platanias. JÄÄTTE FIN HELT UNDERBART! jag ÄLSKAR verkligen Grekland efter man har varit där
    Ni kommer bli nöjda.. HÖG mys-faktor!
    På viva Tropis är helt underbart oxå, mallorca, ska tillb dit i Aug igen.

Svar på tråden Nogon som bott på Viva Tropic - Alcudia