• boki

Sunwing Cala Bona någon som varit där eller ska dit i början på sommaren??

Vi har precis bokat 1vecka i månadskiftet maj/juni. Nu undrar jag om det finns någon som varit där tidigare och som kanske har några tips eller bara har ris eller ros om stället så vi vet om vi gjort rätt val (vi har nämligen bara reserverat resan än så länge). Hur är restaurangerna och stranden som ligger precis brevid hotellet? Alla åsikter är välkomna :)

• Svar på tråden Sunwing Cala Bona någon som varit där eller ska dit i början på sommaren??
  • Esparakatta

Hej

Kanske kan hjälpa till lite om sunwing cala bona. Eftersom jag jobbar där.
    Stranden jämnte hotellet är ganska stenig men det finns en bra strand 5 minuter därifran. CAla bona är ett väldigt lugnt ställe, hotellet är bra och har renoverats nu i ar(bouganvilla) mimosa och jasmin renoverades förra aret.

Det finns manga restauranger och dom bästa är sa punta som ligger precis jämnte sunwing (lite dyrare) inne i byn har ni papparazzi (italienskt) men det brukar vara mycket folk. Nautic ska man äta lunch och da äter man pan amb oli som är typiskt för mallorca.

Fran cala bona till cala millor finns en strandpromenad hela vägen och tar runt 15 minuter. I cala millor finns en bättre strand. Även costa de los pinos stranden är bra för dom som har äldre barn eftersom det blir djupt med en gang.

Vad kan man säga mer om cala bona jag tycker om det och det är lugnt ställe men nära om man vill ha lite mer liv.

Undrar du om natt mer sa skriv bara

Katta

• boki

tack så jättemycket för dina svar. Perfekt att få information från en på plats :)
    Var rekomenderar du att man bor om man har småbarn 3 och4 år gamla, den lägenheten vi har preliminärbokat är en royal med havsutsikt i bouganvilla.
    Ungefär hur varmt brukar det vara hos er i slutet på maj Går det att bada i havet?
    Jag har aldrig varit på mallorca förrut och ser framemot detta jättemycket!
    Är det någon utflykt eller ställe du rekomenderar att besöka när vi är där?

Tack igen!

• Esparakatta

hej

Bouganvilla är ett bra hotell och är själva huvudhotellet med shower, lollo och bernie, minimarket, miniland. Och royallägenhet ska juh va dom bästa. Pa mimosa har du la tasca. Visst kan man bada, beror pa, själv gar jag inte i och badar förrän i augusti när vattnet ligger pa 30 grader. En resa till palma är alltid populärt för shopping, o i samma veva marineland med delfinshow för barnen. Soller, deia och valldemossa är ocksa fint att aka till. Självklart ocksa en tur till porto cristo och cuevas de drach. Ving har utflykter dit, men man kan lika gärna ta bussen som gar utanför hotellet. Vädret är svart att säga men förra aret slog värmen i i slutet av maj.

Det var lite om vad som finns att göra, mycke beror ocksa pa hur länge ni tänker stanna.

• Stora Havet

Jag har varit i Cala Bona och tycker hotellen var helt fantastiska! Jag är egentligen ingen charter-människa och var mkt skeptisk i början, men har ändrat mig helt. Jättefin standard, rent och fräscht. Bouganvilla (stavn?) är det bästa hotellet, det finns tvättmaskiner att boka (lätt och enkelt) på hotellet. Showerna var otroligt bra - mkt hög klass på dem. Bra med ramper (för barnvagnar/rullstolar) på hotellområdet. Frukosten var jättehärlig och mysigt att sitta utomhus (man kan sitta inomhus också).

Bra strand ca 5 min från hotellet, i Cala Millor (ca 20 min gångväg) finns en underbar långgrund strand, men det är mkt folk på den så man får sitta tätt, i vattnet så känns det inte så fullpackat dock.

Utflykter: Cala Ratjada (med båt från Cala Bona - eller bil) var superfint och väldigt spanskt.

Palma var jättevarmt i augusti, men jättefint vår/höst.

Alcudia (den gamla byn var jättemysig och spansk), turistområdet i Alcudia (där Ving har sina hotell) var också helt ok, stranden var fantastisk.

Cala Bona är jättebra på alla sätt och vis, men det är charter. När jag var där försökte jag få tag i en spansk dagstidning - helt omöjligt, däremot fanns svenska/tyska/engelska tidningar att välja på. Jag försökte beställa en "cafe con hielo" (iskaffe - jättevanligt och gott i Spanien) på uteserveringarna - helt omöjligt eftersom det bara var engelskor som arbetade där och inte hade en aning om spanska grejor.

Men tar man det för vad det är så är det en toppensemester. Jag kommer definitivt att återvända dit.

Buen viaje!

• boki

Tack för den rapporten! Låter ju hur bra som helst :)
    Vet ni hur långt det är från CalaBona till Alcudia?

• lejon74

Hej! Vi är en familj på 5 personer som ska till Cala bona maj/juni i en vecka. Och vad jag har hört så är det ett kanonställe. Vi ska bo på Bouganvilla. Hoppas ni får en bra semester!!

• boki
    lejon74 skrev 2009-04-05 12:43:19 följande:
    Hej! Vi är en familj på 5 personer som ska till Cala bona maj/juni i en vecka. Och vad jag har hört så är det ett kanonställe. Vi ska bo på Bouganvilla. Hoppas ni får en bra semester!!
    Ja visst låter det lovande, vi ska också bo på bouganvilla i en royal lägenhet, jag hoppas det blir lika bra som jag tänkt mig :)
  • Prinsessans mamma
    Esparakatta skrev 2009-04-03 15:23:14 följande:
    hejBouganvilla är ett bra hotell och är själva huvudhotellet med shower, lollo och bernie, minimarket, miniland. Och royallägenhet ska juh va dom bästa. Pa mimosa har du la tasca. Visst kan man bada, beror pa, själv gar jag inte i och badar förrän i augusti när vattnet ligger pa 30 grader. En resa till palma är alltid populärt för shopping, o i samma veva marineland med delfinshow för barnen. Soller, deia och valldemossa är ocksa fint att aka till. Självklart ocksa en tur till porto cristo och cuevas de drach. Ving har utflykter dit, men man kan lika gärna ta bussen som gar utanför hotellet. Vädret är svart att säga men förra aret slog värmen i i slutet av maj. Det var lite om vad som finns att göra, mycke beror ocksa pa hur länge ni tänker stanna.
    Här kommer en trådkapare

Hur är vädret andra hälften av april?
    Och vattnet i pool barnpool och hav?

Finns det rum med badkar?

Är Bouganvilla verkar vara populärt, vilken del av resorten skulle komma 2:a?

Vet du om det finns mycket mat som ej innehåller mjölk? (inget kan ju garanteras såklart, jag tänkte mest om du vet om maten ofta är ostgratinerad, grädd- mjölk eller cremefraichebaserad)
  • Stora Havet
    boki skrev 2009-04-05 08:29:05 följande:
    Tack för den rapporten! Låter ju hur bra som helst :)Vet ni hur långt det är från CalaBona till Alcudia?
    Jag tror att man kan köra från ena sidan av ön till andra sidan på ca 1 timme, alltså borde det inte vara så långt mellan Cala Bona och Alcudia. De ligger ju på samma sida av ön. Men nej, jag vet inte hur långt det är mellan Cala Bona/Alcudia.
  • boki

Prinsessans mamma skrev 2009-04-06 22:14:56 följande:

nånstans stod det att från Cala Bona till golfbanan i Alcudia tog det 45 min !
    Tack!
  • boki

puffar upp tråden lite :)
    Någon som har varit i alcudia på sunwing, sitter i valet och kvalet om jag ska boka om dit istället.. ?

• Krusbär A

Hej! Vi ska dit i mitten av juni och undrar hur det är med vagnen man får låna? Vi har alltså beställt bambino-paket med sulky. Lilla tjejen kommer att vara drygt ett år. Räcker sulkyn som enda vagn? Har den fullt liggläge? Sufflett?

• Bellie

Ursäkta för trådkapning men jag undrar också om badtemperaturer månadsskiftet maj/juni både i pool och havet.

• boki

Vi bodde här 09 och vagnarna var jättefina då med fullt liggläge 

Svar på tråden Sunwing Cala Bona någon som varit där eller ska dit i början på sommaren??