• Tulle 1

Hur mår ni som är runt vecka 25??

Hej alla. Undrar bara hur andra gravida har det vid denna tidpunkt. Själv börjar det bli lite jobbigt att sova om nätterna. Känner bebben nästan var dag. Mysigt är det. Hur mår ni??Har ni börjat handla massa grejer eller tar ni det lugnt med det?? kramisar Tulle

• Svar på tråden Hur mår ni som är runt vecka 25??
  • Jexa

Har inte handlat någe än är i v 27. känner "krypet" hela tiden den vill aldrig sova sparkar och lever om dag som natt, mina små kusiner tycker att det är jätte kul att ligga och titta på magen som rör sig.
    Jag mår bra har lite ont i ryggen och extremt dåliga blodvärden men annars mår jag jätte bra jag vet ju att "krypet" mår super bra och de e ju huvudsaken. kram på er alla

• Skruttet

Hej! Jag mår jättebra! Behöver oftast inte gå upp mer än ett par gånger per natt för att besöka bekvämlighetsinrättningen och har inga krämpor alls. Bebis har nog varit i en tillväxtperiod för den har varit rätt lugn någon vecka men nu de senaste dagarna så har den börjat 'veva runt' mer märkbart därinne
    Var hos BM idag och gjorde SF mått för första gången idag, 24 låg det på.

• Skruttet

Glömde ju skriva att jag är i v.25...

• Giselle

Jag mår väldigt bra nu, är oftast pigg och glad! Bebisen busar mycket i magen och magen växer, och det känns så häftigt! Börjar dock känna mig lite otyplig ibland, får ont i ryggen om jag suttit ner för länge och kan inte vända och vrida mig som jag vill längre.....men det lär ju bara bli värre!

Har börjat köpa lite bebiskläder nu, efter att ha gått runt ochh bara tittat ganska mycket! Har även köpt en bärsjal!

Det finns även en annan tråd om detta:

www.familjeliv.se/Forum-2-17/m387567.html

• pakkemakke

Jag mår alldelens för bra, går in i v. 26 imorgon.
    Skorpan lever full rulle på morgon o dag men är lugn på kvällen. Hoppas det håller i sig.
    Sover ändo dåligt men måste bara på toa en gång kring 4-tiden. Får då EN spark som talar om att det är dags att gå, sen är det lugnt igen.
    Jag har allt klart utom bilbarnsstol. Men det beror på ett planerat snitt kring v. 32-33.

• ByggareBob

Är i v.24 och mår jättebra. Ibland kommer det en och annan hormonattack...Bebis lever rövare i magen under dagen men sover på natten. Detta är ju nr 2 så det mesta har vi ju redan men hittar jag nåt på rean så slinker det ner en liten mössa eller så...Sambon fasar över hur stor jag är, så här stor var jag knappt när Thilde föddes i v .38...

• Milda

Går in i v27 idag. Har inte haft några som helst besvär innan förutom att skrutten tycker det är jättekul att sparka på urinblåsan....ofta. Nu dom senaste dagarna har jag dock börjat känna av att jag är gravid. Lite halsbränna på kvällarna. Trött i korsryggen efter långpromenaden. Svårt att hitta en bekväm ställning när jag sover. Bebis klämmer på muskler och nerver ibland. Lustigt nog läste jag om v27 i en bok jag har hemma och där stod det att "nu börjar du nog känna några av några vanliga graviditetsbesvär om du inte gjort det innan"

Fast jag tycker ändå att jag mår himla bra ändå......

Vi har fixat ganska mycket grejer....

• Lila

Jag är i vecka 24 och mår istort sett bra. Fast jag kan inte sova, vaknar massa gånger per natt av kissnödighet och sammandragningar, har "spring i benen" och det kliar över allt. Det är riktigt jobbigt, har en 22 poängs tenta om 3 veckor och jäg är så trött på dagarna så jag somnar över böckerna, jag får nog ingen djup sömn alls!

Är det någon som har något bra sov tips, för det behöver jag verkligen nu!

• Tulle 1

Tack för alla era svar. Det är skoj att höra hur andra har det som är ungefär där man själv är. Är era magar stora?? Min är inte så vansinnigt stor tyvärr. jag trodde man var större i v. 25. Tyvärr har jag inga bilder. Finns det någon som har bild?? kram på er.

• Lini

Jag går in i vecka 26 i morgon och mår bra. Vaknar bara 2-3 gånger per natt för toabesök. Bebisen rör sig varje dag och det är jätteskönt att känna. Det enda jag handlat är mammakläder + att vi beställt vagnen. Resten väntar vi med lite till.

Svar på tråden Hur mår ni som är runt vecka 25??