• Wistla

Vegetariska kräftor??

Nu är det så att vi är bjudna på kräftskiva.. Ett problem bara.. min bror äter inte kräfter. Förut har vi fixat vegetarisk sill av auborgin och sånna fiffiga saker.. Men hur gör man vegetariska kräftor?? Är det någon som har någon rolig idé så är ja tacksam!!

• Svar på tråden Vegetariska kräftor??
  • Juniphé

Oj, jag trodde det var ett skämt

Hur som helst så tror jag inte att han vill ha något som smakar kräftor eller liknar kräftor... för i så fall är det ju allra enklast för honom att äta just kräftor.

• Lejla

Hmmm...jag har faktiskt sätt recept på vegetariska kräftor i en av mina gamla djurensrätt tidningar... Ska gå och kolla.
    Annars kan du kanske kolla på deras hemsida. www.djurensratt.se

Hoppas att du hittar!

• Karpet

Fast man kan ju tycka om kräftsmaken även om man av principskäl inte äter själva djuren. Vad man ska göra har jag dock ingen aning om. Behöver det ha kräftanknytning eller ska det bara vara vegetarisk mat?

• Karpet

Fast man kan ju tycka om kräftsmaken även om man av principskäl inte äter själva djuren. Vad man ska göra har jag dock ingen aning om. Behöver det ha kräftanknytning eller ska det bara vara vegetarisk mat?

• Linda

Har hört att många som inte äter/tål kräftor väljer kronärtskockor istället, samma pilljobb liksom. Fast jag har inte en aning om ifall det är gott, har aldrig ätit det själv.

• Wistla

Han tycker om kräftor, men äter dom inte för han gillar inte själva grejjen med kött. Jag har varit vegetarian i 8 år men började äta fisk i år av många praktiska själv. ja tycker att kött är jätte gott men vill inte äta det pga att det en gång suttit på ett djur.. =)

• Wistla

Leila: Det vore jätte snällt!!
    Jag kollade igenom djurens rätts recept men det stod inget där..

• Wistla

Karpet: Det roligaste vore om det påminde om kräftor på något sätt.. Smaken kan man nästan få fram med mkt salt och massa dill..

• Lejla

Ezmeralda: Jag har kollat igenom mina tidningar, men jag hittade inte det jag var ute efter. Jag har nog kastat den tidningen... Har varit medlem sen jag var 12 år, så många tidningar har nog slängts. Men jag fortsätter leta.

• Lejla

Ezmeralda: Jag mailade till en som har skrivit en massa kokböcker. Dom råden jag fick av henne var att man kunde äta majskolvar som man kryddade med lite andra kryddor, typ dill, salt och peppar. Och så kronärtskocka var oxå ett alternativ. Jag tyckte att kronärtskocka lät trevligt. Jag personligen tycker att det är jättegott! Man pillrar ju lite och kan doppa bladen i någon god röra. Brukar använda mig av smör blandat med salt och peppar. Men man kan ju använda fantasin!

• Wistla

tack så mkt för hjälpen.. det får vi köra nästa kräftskiva.. han gick och köpte ett paket gormebullar som han tinade lite halvt så som va kalla som kräftor och lite att plocka med.. det tråkiga va att dom va slut på tio min.. =)

Svar på tråden Vegetariska kräftor??