• Labolina FI

Österbottniska Gravida & Bebistråden

Mamma till Katja-91 , Wilma-02 , Lina-05 , BF 11/4 -09
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-02 11:08
    Förra gravid/bebistråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m39951257.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-08 18:55
    Ny bf/födda lista:
    www.familjeliv.se/Forum-11-263/m43771994.html
  • Svar på tråden Österbottniska Gravida & Bebistråden
  • Labolina FI

Ba ti fortsäti...

• hej hopp fallera

Tack Labolina! Måste bara kommentera att den senaste tråden fattas där i listan för tidigare trådar...

• Labolina FI

HHF - Nämen kom int a tid na...? Myskot ?

• Labolina FI

Åså måst man jo lägg e som tillägskommentar... Äsch !!!
    Nåja, he får döga såde.

• m00min

Å tjopp så var ja jer. Nu ha vi viri ti stan å handel tyg, svindyrt som vanlit. Ska fara å si om e passar na nu helder.... hoppas hoppas hoppas!

• atten
    artikeln i dagens tidning, ja, va ska man säg? ja misstänker att e leder till att ännu fleir söker se ti kokkola å föd. he ja liiti haka opp me på var att di tala om en ökning på 30-40% föderskor från jeppis i kokkola. visst, visst, he stämber säkert, men tå e handlar om så små siffror så tycker jag att %-snacki int passar. he låter ju grömt me en toko ökning, men i slutändan så handla e ju om några ynka personer. he e som me statistik, man kan vinkel liiti så e låter som man vill. men int säjr ja na om ti mammor som väljer kokkola fyri jeppis, ja föstar dem no ti viss deil. men om e vaar na fleir gang jär vi oss så sko ja no föd i jeppis om allt sku vara normalt me beibi. möjligen kan ja änder me om e visar se att dehär seinast dödsfalli berodd på att malmska e så lill elä beredskapen roko elä na liknand. me va var e me hede dödsfalli i fjol somras, hörsta e naagang va som va orsaken? elä utreider di he än?
    inatt ha zac prova grobagen. int na succé. sovi lika rokot som an brukar, elä kanski snäppi sembär. va säjr ni som har grobag åt båånen, sover di betär? å ha di isf gjort he mesama elä ska man vänt se att e tar na näter fyri bååni vänjer se? zac va ju liiti föbaiska tå an int fick sparka åv se. fö varmt hadd an int, han va alldeilis lagom varm på mornen.
    Mamma åt Zacharias
  • Birger

he finns mang som väljer å föd i kokkola fö att di vill ha betjäning elä va vi nu ska kall e på finska.. ha di kolla upp att dömde personre som väljer å föd i kokkola gör e pga dömhe sakre som händ??

• Zharlotte

Va? Gar tråden ut rej??? Ja tycker vi just laga en ny! Så innan nästa tråd var laga boda min beib ha hitta ut å!

• Sofi 83

Ja som matematiker haka ja liiti åpp me på hande "statistiken" deiras i artikeln i tidningen. Först star e att e ha öka med 30-40 %. He låter jo ganska mytchi! Saan star e att di ha hadd 6 mammor från jakobstad under den här tiden så tå låter int e lika mytchi na meir! Men media e media å di får jo vinkel e ho di vill!
    Jag tycker bara att sånde publicitet skrämber bort ännu fleir mammor å vips så har di för liiti födslar vi malmska åså ska vi allihopa ti Kokkola tå mittiallt (kanski mot sin egen vilja)!
    Halder nog me atten att om allt verkar ok me nästa beibi (om vi lyckas få na fleir) så vill ja nog fööd i jakobstad nästa gang å... Å vaar int e jakobstad så sko ja heldär fara ti Vasa än ti Kokkola! Men he er bara min åsikt he...

Svar på tråden Österbottniska Gravida & Bebistråden